Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Bästa slirskydd till ATV?

5 inlägg 6373 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bästa slirskydd till ATV?

Flugfiskaren  
#265480 Hej jag tänkte köpa snökjedjor till min atv yamaha grizzly , har ett par fram nån biltema skit men behöver ha bak riktiga rutmönstrade med pigg eller u brodd , så vad ska jag köpa ?

DÄCKDIMESION 25*10/12

Undrar också om nån vet vad tellefsdals kjedjor kostar .



   TS
Avatar Fallback

Re: Slirskydd

Joboy22  
#265843 Jag kör med Nyvabs "griper" kedja (pigg) till min grizzly, dessa funkar över min förväntan. Då har jag kedjor runt om och drar en odriven vedkärra fullastad genom gyttjebad. På lös snö är de också godkända, man fastnar sällan så länge fyrhjulingen inte hängt upp sig på snön.

Användarvisningsbild

Re: Slirskydd

anersimyra  
#265888
Foto0032.jpg
Flugfiskaren skrev:Hej jag tänkte köpa snökjedjor till min atv yamaha grizzly , har ett par fram nån biltema skit men behöver ha bak riktiga rutmönstrade med pigg eller u brodd , så vad ska jag köpa ?

DÄCKDIMESION 25*10/12

Undrar också om nån vet vad tellefsdals kjedjor kostar .
Tellefsdahls i din dimension kostar runt 2500:- paret vill jag minnas, jag hade dessa innan jag köpte de nästan dubbelt så dyra TB kedjorna från Kedjan AB. Dock är skillnaden som natt och dag. TB kedjan är överlägset allt som du kan finna på marknaden. :smile: Bak har jag tellefsdal, och TB fram. Jag vet inte om det syns, men TB:n lägger sig inte ner i däcket, vilket Tellefsdalskedjan gör.

Avatar Fallback

Re: Slirskydd

axwell  
#265902
anersimyra skrev: DÄCKDIMESION 25*10/12

Undrar också om nån vet vad tellefsdals kjedjor kostar .

Tellefsdahls i din dimension kostar runt 2500:- paret vill jag minnas, jag hade dessa innan jag köpte de nästan dubbelt så dyra TB kedjorna från Kedjan AB. Dock är skillnaden som natt och dag. TB kedjan är överlägset allt som du kan finna på marknaden. :smile: Bak har jag tellefsdal, och TB fram. Jag vet inte om det syns, men TB:n lägger sig inte ner i däcket, vilket Tellefsdalskedjan gör.


Härligt fin bild, du ser nöjd ut!

Fattar inte att ni lägger ut så mycket pengar på någonting som bara behövs en begränsad tid.

Klarar mig galant med tvärlänkade både fram och bak, uppskattar avståndet bak 20 cm mellan varje tvärlänk, fram Biltemas 25*8-12" á 399 kr inkl. med ca 12-15 cm mellan länkar.

Denna 18 hp minitraktor skulle trots det eventuella handikappet dra vilken hjuldriven ATV som helst baklänges på nästan alla underlag. 8)

Användarvisningsbild

Re: Slirskydd

anersimyra  
#265904 Priset på TB kedjan är ju minst sagt " svettigt," Men med grovt traktormönster funkar inget annat något vidare, kedjan är handbyggd med Hardox i piggarna. Kedjan håller förmodligen längre än hjulingen, de väger ca 20 kg paret, annat än " zinket " i billighetsvarianterna. :smile:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).