Traktorer och processorer

Kellfri stegmatare

68 inlägg 58952 visningar 17 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Kellfri stegmatare

stektlök  
#265588
totte skrev:Den går mot sitt rätta värde 8)



Jag kan tänka mig att ge 5-10 lax ! Det är vad jag värderar den till men samtidigt skulle kunna betala bara för att testa lite. Och öva min svetsning :mrgreen:

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Kellfri stegmatare

stegmaster  
#265592 Verkar inte som det er nåt fel med försäljningen av Kellfri`s huggarvagner åtminstone. Mer enn 5000stk. :shock:



http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture ... rough=true

Avatar Fallback

Re: Kellfri stegmatare

axwell  
#265600 Nästan samma text, här 5000 (i Sverige?) skogsekipage. Vem kan kolla det?

Många paketpriser i pappersbilagan som följde med Land Skogsland, något eller några inkl stegmataren.

http://www.kellfri.se/SE/Catalog/skogsv ... TM400.html

Användarvisningsbild

Re: Kellfri stegmatare

loppan  
#265629
stektlök skrev:
totte skrev:Den går mot sitt rätta värde 8)



Jag kan tänka mig att ge 5-10 lax ! Det är vad jag värderar den till men samtidigt skulle kunna betala bara för att testa lite. Och öva min svetsning :mrgreen:


Den väger väl ca 600 kg och skrotpriset är väl knappt två kr kilot nu, men eftersom det sitter ett Iggesunsvärd på så bör 1200 kr vara rätt värde. 8)

5000 griplastarkärror kan inte vara annat än en fantasisumma då jag betvivlar att det finns mer än kanske runt två-tretusen griplastarkärror totalt i sverige.

Hur många kan det säljar totalt per åt i landet tro?

   TS
Avatar Fallback

Re: Kellfri stegmatare

ÅsaNisse  
#265649 http://www.blocket.se/jonkoping/Kessla_ ... 2.htm?aw=1

Kan detta va nåt?

Avatar Fallback

Re: Kellfri stegmatare

stektlök  
#265651 5000 sålda i Norge och lika många i sverige...... ? Det betyder att varenda liten markägare skulle äga en kellfri eller
*asgarv*

Användarvisningsbild

Re: Kellfri stegmatare

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#265654
loppan skrev:En på blocket i dag: http://www.blocket.se/jonkoping/Kessla_ ... ?ca=13&w=3
115 papp.


Vad kostar den ny?

Han har kört ca 150 fub med den, blir det då en väldigt dyr kostnad per fub??

Användarvisningsbild

Re: Kellfri stegmatare

stegmaster  
#265656
stektlök skrev:5000 sålda i Norge och lika många i sverige...... ?

Nja, det menas nog tilsammans, men kan endå inte vara i närheten.
Åtminstone lite som Norge kan bidra med til detta antal skulle jag gissa.

Har aldrig sett nån Kellfri själv, det går nästan bara i Farma här, skulle gissa dom har ca 40% av marknaden.
Sen finns lite Palms, vreten, moheda och Igland/kesla.

Användarvisningsbild

Re: Kellfri stegmatare

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#265661
loppan skrev:5000 griplastarkärror kan inte vara annat än en fantasisumma då jag betvivlar att det finns mer än kanske runt två-tretusen griplastarkärror totalt i sverige.

Hur många kan det säljar totalt per åt i landet tro?


290 kommuner i Sverige och 3000 kärror i hela landet det gör ca 10 kärror per kommun... låter rätt lite....
Kan lätt räkna upp 10 kärror i min socken, så det är betydligt mer i hela kommunen...

Så min gissning är att det finns mellan 10 - 35 000 griplastaarkärror i landet....
Och att det då skulle vara 5000 kellfri av dessa låter som rena fantasier....

Avatar Fallback

Re: Kellfri stegmatare

stektlök  
#265691 Kellfri på låt säga var 4e eller var 5e gård kanske :)

Användarvisningsbild

Re: Kellfri stegmatare

loppan  
#265699 Då finns det fler kärror i sverige än jag anade.
Undrar vilket märke som finns flest av? Borde vara moheda kärror men med vilken kran?

   TS
Avatar Fallback

Re: Kellfri stegmatare

dåren  
#293833 :shock: verkar ju galen skap å stå ute vid grinden som han gjort i klippet , tänk om de blir kedjeskott? :shock:

Avatar Fallback

Re: Kellfri stegmatare

r93  
#293870 Och sedan ser ni väl att dom har ökat hastigheten på filmen!

Titta på grenarna hur onaturligt dom rör sig, tvivlar ni fortfarande titta på killen i traktorn i slutet av filmen, det ser ut som han är hämtad ur en gammal svartvit stumfilm!! :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Kellfri stegmatare

Erre  
#301743 Är det någon där ute som investerat i en Kellfri stegmatare??

Vore kul att få höra från någon som faktiskt testat.

Användarvisningsbild

Re: Kellfri stegmatare

Aqualize  
#303545 Kellfri finns ju i Sverige, Norge, Danmark, Finland & Polen (deras hemsidor).
Om vi kryddar på med att de räknar varenda typ av skogskärra/vagn (tänker alltså enda ner på ATV-nivå) och sen sprider ut det över 10 år eller hur länge de haft dessa? Ja då kanske det kan bli 5000 över alla länderna.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).