Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Lynx 6900

19 inlägg 19122 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Lynx 6900

NRJ  
#264790 En svaghet på lite äldre arbetsmaskiner från Lynx/Ski-Doo, iaf tom 1997, är att boggiesystemet knappt har några smörjnipplar. Slitaget på vissa ledade delar blir därför stort. Ett tips vid köp är att därför plocka ut boggien, kontrollera axlar och därefter montera smörjnipplar. Inte dyrt men medför en del jobb.
RCG-boggien som jag tror kom på ST 600/(500?/550?) till 2002 har däremot smörjnipplar på samtliga leder i boggien.

Lycka till Polar!

Användarvisningsbild

Re: Lynx 6900

Kse  
#264795 Eller är det kanske en bandsats till fyrhjulingen du ska sattsa på?

Avatar Fallback

Re: Lynx 6900

Polar  
#264801 Nej, är faktiskt inte sugen på någon bandats, då lägger jag hellre pengarna på en skoter för samma pengar. Men hade helt klart kunnat vara ett alternativ annars :-)

   TS
Avatar Fallback

Re: Lynx 6900

Polar  
#264977 Var dit igår och skotern var riktigt fin. Väljer dock att avvakta för att ev hitta något annat senare i vår.
Fick i allfafall med mig en Honda 420 FE (08:a som gått 47 timmar) med skogsvagn (hemmabyggd enkelaxlad med flak till också, riktigt smidig vagn faktiskt) plogpaket, snökedjor och lunningsvagn med mig på släpet hem :grin: , så jag kände mig nöjd med min dag igår i allafall!

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).