Skogsvagn (Huggarvagnar)

Köpt moheda 4wd + fmv 350 dubbelutskj.8

71 inlägg 44015 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Köpt moheda 4wd + fmv 350 dubbelutskj.8

80-90  
#263210 Tummen upp !!! Jätte fint ekipage !!

FTG
Avatar Fallback

Re: Köpt moheda 4wd + fmv 350 dubbelutskj.8

Eaeab  
#263214 Här är minispakarna.

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpt moheda 4wd + fmv 350 dubbelutskj.8

Eaeab  
#263216 Här med klipp

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpt moheda 4wd + fmv 350 dubbelutskj.8

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#263225 Du har köpt rediga armstöd till dina spakar, vadför modell på armstöd är de o vad hittade du dom?

Avatar Fallback

Re: Köpt moheda 4wd + fmv 350 dubbelutskj.8

Eaeab  
#263229 Dom är köpta på hyttcomfort i Laholm. Kanonsmidiga. Det är original armstöd så de passar i origonalinfästningen på stolen. Kostade ca 7-800. Mycket smidiga och robusta att bygga på.

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpt moheda 4wd + fmv 350 dubbelutskj.8

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#263233 Har med Ergo digistick spaken men har bara bultat dom i orginalarmstöden som en nödlösning

Användarvisningsbild

Re: Köpt moheda 4wd + fmv 350 dubbelutskj.8

ss0803  
#264843 Mycket fint ekipage!

Användarvisningsbild

Re: Köpt moheda 4wd + fmv 350 dubbelutskj.8

jonathanA  
#264853 Mycket fint ekipage! Hur tycker du det funkar utan stödben?

Avatar Fallback

Re: Köpt moheda 4wd + fmv 350 dubbelutskj.8

Eaeab  
#264857 Funkar kanon. Tar ett massavedsknippe på fullt utligg utan priblem om ramsryrningen är svängd ca 10 grader. Mycket stadig! Om man dessutom har 2 gripar massaved på så är ramsryrningen oxå överflödig.

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpt moheda 4wd + fmv 350 dubbelutskj.8

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#264866 Tog en stund innan poletten föll ner o såg att du kamouflerat FMV 350in med gul sticka o Moheda dekal ;)

Avatar Fallback

Re: Köpt moheda 4wd + fmv 350 dubbelutskj.8

HÅkan N  
#264935
Eaeab skrev:Såhär ser kärran ut med lite färg. Numera är även minispakar monterat.

Ser bra ut. Enbild på pumpslangen från tanken vore kul att se.och hur du har den går från pumpen.. Tycker inte min sitter-hänger någe bra längre. Byte slang för 2 år sen kanske att han blev för lång ?. :???: :sad: fattas bra vita fälgar på kärran som på traktorn . Vilken modell - storlek ,timmar , årsmodell på din ,den ser väldigt fin ut ... :wink:

Avatar Fallback

Re: Köpt moheda 4wd + fmv 350 dubbelutskj.8

Eaeab  
#265001 Ne sugslangen är ju svår att få bra. Men jag har hängt upp den med en gummistropp o lite. Vita fälgar på kärran blir det inte utan svarta som original.
Traktorn är en 6300från 96. Utrustad med twintrack, turbin, heltäckande bukplåtar, 1000rpm/pto, skogsdäck.
Har gått ca 5500 timmar. Helt fantastisk skogstraktor. Tackar!

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpt moheda 4wd + fmv 350 dubbelutskj.8

Eaeab  
#265007 Även utrustad med eftermonterat glastak

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpt moheda 4wd + fmv 350 dubbelutskj.8

HÅkan N  
#265177
gnisten83 skrev:Tog en stund innan poletten föll ner o såg att du kamouflerat FMV 350in med gul sticka o Moheda dekal ;)

Här oxå tänkte att han bytt kärra. Ny färg och moheda dekalen blev kanon.. :grin:

Nu tänker jag om jag oxå ska måla på kranen det blev kanon.Då tror grannarna att man bytt kärra till en ny. :wink:

Avatar Fallback

Re: Köpt moheda 4wd + fmv 350 dubbelutskj.8

HÅkan N  
#265178
Eaeab skrev:Även utrustad med eftermonterat glastak


Är det bra med glastaket eller? Har tänkt på det men snart kommer någon med det oxå.som man kan fråga. :wink:
Måste bli ljust hytten i alla fall.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).