Små skogsmaskiner och övriga maskiner

.

35 inlägg 14405 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vimek Minimaster 630

Bax  
#264708 Rätt! Du vinner en stensågad kedja som ligger här på mitt verkstadsgolv :)
Bara att hämta, är du trevlig kan du få med svärdet också.... :lol:

Ingen mer som har nåt matnyttigt om Minimasters förmågor i snö?
Är det bättre eller sämre om det är puder eller blötsnö??

Fasen om jag bara kunde bestämma mig.....

Avatar Fallback
Vimekaren  
#264753 a
Senast redigerad av Vimekaren lör 03 maj 2014, 21:55, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback
Vimekaren  
#264758 a
Senast redigerad av Vimekaren lör 03 maj 2014, 21:56, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vimek Minimaster 630

ulfgustav  
#264771 Vimeken fungerar fint i snö ner till närmare 50 cm, robson driftens egenskaper varierar beroende på typ av snö och temperatur.
Är det t.ex - 10 - 15 gr och kallsnö/kornig då driver inte robson så bra.
är det varmare så fungerar det bättre
Vid nollgradigt eller däromkring och nysnö då händer det att robson rullarna blir täta och tappar drivförmågan.
I söndags så var det ett par grader plus och nysnö och då gick det förvånansvärt bra, jag körde ut 8 lass, och då var skotavståndet närmare 1 km, hade i ock försig preparerat körvägen några dagar men tyckte inte den var bra

Användarvisningsbild

Re: Vimek Minimaster 630

Bax  
#264803 Jamen....det var ju toppen att höra, nu blir man ju bara ännu veligare, jag var ganska inne på en Terri tills nyligen. Men jag har ju egentligen mer nytta av en Minimaster.

Hörrö Vimekaren, jag drar iväg ett PM till dig.
Det skulle vara roligt att titta på Minimastern på nära håll, och snacka lite damm dessutom, det ligger ett projekt i mitt bakhuvud och nöter.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).