Traktorer och processorer

Stegmatare, ny modell?

6 inlägg 7681 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Stegmatare, ny modell?

rokon  
#251064 Såg den här på blocket idag http://www.blocket.se/osby/Stegmatare_5 ... a=23_2&w=1 Har genom lite sökning fått fram följande om företaget Dragets Maskin & Industriservice "Tillverkning av processorer för miniskotare, Griplastarvagnar, Miniskotare, Processorer, Skogsmaskin"
Men jag förstår inte vad dom menar i annonsen "matningshastighet 6 sek" kan det vara för en matningslängd på 1 meter? I såfall är det ju väldigt sakta annars ser det väl ut som en trevlig liten första gallringsprocessor.
Företaget ligger tydligen i samma kommun som hypro.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Stegmatare, ny modell?

leifs111  
#251079 Verkar sakna såg, klipper av virket?

Användarvisningsbild

Re: Stegmatare, ny modell?

Bax  
#251114 Vridning 45+45 grader verkar ju lite. Kan det verkligen vara så? Eller vad menar dom?

Avatar Fallback

Re: Stegmatare, ny modell?

skogshasse  
#264732 är det någon som har sett om det finns någon info som en film eventuellt om stegmataren som var med i atl som är monterad på en oxen

Användarvisningsbild

Re: Stegmatare, ny modell?

magnusbygg  
#390988 Jag titta lite på den i helgen när det var en liten skogsmässa hos Gösta Gustafssons maskiner.
Jodå, det är klipp på den, dom hade även en film som visades på en skärm, det såg ut att vara väldigt seg matning, men det kan ju bero lite på dåligt flöde, kanske? Den fanns för montering både på kran o vagn.

Avatar Fallback

Re: Stegmatare, ny modell?

mrvimek  
#391316 Vad heter märket ovh blocket annonsen går inte att titta på

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).