Små skogsmaskiner och övriga maskiner

kultryck på timmervagn

4 inlägg 3579 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

kultryck på timmervagn

Petter  
#26469 Har en kinavagn. I längsta läget blir ju kultrycket på atv:n rätt stort. Den väger rätt mycket fram med batteri, vinsch och kran.
Brukar ni förlänga i samband med lastning?

Dessutom ingår inget stödhjul eller stödben när man ska koppla eller koppla loss vagnen. Hur har ni andra gjort?



   TS
Användarvisningsbild
trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26470 Har en likadan och tycker som du men har inte gjort nåt åt det. Jobbig att koppla

Avatar Fallback
Anders_S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26472 jag är inte säker på vad min menar med förlänga men om kultrycket är högt så ska ni flytta boggin framåt.

Användarvisningsbild
trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26480 Som jag uppfattar det så har jag bra kultryck med last för då sticker lasset ut bakåt och ger en bra viktfördelning.
I och för sej har jag bra kultryck även utan last, det är inte så att fyrhjulingen klagar, men det är jobbigt att koppla den då kulan sitter en bit in under det lilla flaket och kultrycket kanske är 50 kilo skulle jag gissa. Jag vet inte men bilsläpet är då bra mycket lättare att koppla olastat än timmervagnen.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).