Skojigt/Galet

Roliga anekdoter, citat etc!

189 inlägg 121373 visningar 38 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

JensSkoog  
#249553 Killen ville ha skoj med materialförsäljaren och bad om tjugofem kvisthol. "Nä", sade försäljaren, "dom är tyvärr ingen kvar av! Leverade nyss allt jag hade." " Varför det", frågade killen, "vem köper dom?"
"Jo, ser ni," sade förseäljaren. "Dom går till en kar som gör trädhästar, och plasseras i arslet!"

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

idolf  
#249563 Denna "grav" fick vi besöka i lumpen innan började med fältarbetet.

Avatar Fallback

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

Tosca  
#249572 Kullersten på en sprängares grav...

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

idolf  
#249608 Den här sprängaren skall inte spränga så mycket berg o sten, utan mer järnvägsräls, fordon mm.

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

lissnils  
#249645 Satt på kontoret för en 5-6 år sedan när telefonen ringde. Det var en ytligt bekant från fotbollstiden. Han har aldrig varit känd som den vassaste kniven i lådan, något som skulle verifieras av kommande dialogen.

Han: Tjena, du jag ska flytta och behöver flyttkartonger. Har inte ni nåt över från ert lager tror du?
Jag: Jo kanske det men de är ganska veka.
Han: Jaha - ja jag har ju mycket böcker och sådär...
Jag: Jamen hade jag varit som du hade jag frågat på Hemköp om de har några banankartonger över. De är rejäla så det räcker!

*nu uppstår en tystnad i ca 10 sek*

Jag: Hallå, är du kvar?!
Han: Jodå jag är kvar. Banankartonger säger du?! Hm, nej jag hade nog allt tänkt mig att de skulle vara fyrkantiga... :???:

:lol:

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

totte  
#249647 :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

åberg  
#249667 :lol:

Han hade redan provat med boggie-låda. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

JensSkoog  
#251507 Ën känning av mig är präst, och diger och tjock - när han kommer inn dörren så kommer magen och så mer mage och senn gubben själv! Under en gudstjänst startade det hela med högtidsam procession: crucifixet buren av en confirmant, föräldrar med dopsbarn och sist prästen. Då hördes en pipande pojkröst från bänkarna: "MAMMA, GUD ÄR TJOCK"! :lol:

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

JensSkoog  
#263816 Gubben hade varit i kalas och på hemvägen kom han i nöden och fick pissa. Drog ner blixtlåset och drog framm endan på kravaten och pissade i väg. Så hördes det: "Fan sku bli gammal, nu har det slitits hol vid roten!"

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

anersimyra  
#263828
JensSkoog skrev:Killen ville ha skoj med materialförsäljaren och bad om tjugofem kvisthol. "Nä", sade försäljaren, "dom är tyvärr ingen kvar av! Leverade nyss allt jag hade." " Varför det", frågade killen, "vem köper dom?"
"Jo, ser ni," sade förseäljaren. "Dom går till en kar som gör trädhästar, och plasseras i arslet!"
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

Hammaren  
#263961 Det hände för några år sedan när jag jobbade på sågverket, ibland så kom det någon privatperson
och ville köpa några bräder, och det föll på min lott att hjälpa dom med detta då jag körde en av
truckarna på brädgården. Den här dagen så var det en äldre farbror som ville ha lite virke, jag
frågade hur mycket, vilken dimension osv. Jo sa farbrorn jag har bara takräcket på bilen att lasta på,
så jag vill ha lika mycket virke som en säck potatis väger. :lol:

Avatar Fallback

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

ducatisti  
#263989 En vinterdag satt jag och arb.kollegorna på kaffepausen.
Kollega 1. "Hur går det med din bergvärmeinstallation?"
Jag - Det går bra pumpen är på plats och de börjar borra 250 meter nästa vecka.
Kollega 2. "Det kan dom väl inte göra?"
Jag - "Varför skulle de inte kunna göra det?"
Kollega 2- "Det är ju vinter nu och tjäle i marken"
Kollega 3. "Har de svårt med tjälen lär de få ännu större problem längre ned ! "
(Sedan uppstod en pinsam tystnad då kollega 2 ändå inte förstod vad som var så fyndigt…)


En lördag kväll ringde det på dörren, där stod en vän som jag inte sett på flera år. Han hade vägarna förbi och ville komma in och prata lite, lite påstruken dock. Själva är vi v ä l d i g t återhållsam med alkohol sedan vi blev föräldrar men han var givetvis ändå varmt välkommen in i stugvärmen. Väl i köket, där vi bjuder på kaffe, dyker vår då sexårige son upp och tittar storögt på sällskapet och frågar lågmält "Pappa vad är det för fel på din kompis?". Då vännen trots allt sitter rakt över bordet försöker jag vara lite diplomatisk och viskar tillbaka att "tja just i kväll har han inte riktigt alla indianerna i kanoten". Sonen betraktar vännen en stund till, sedan säger han högt och ljudligt så att det inte går att missa. "Pappa, jag tror han är SKITFULL".

Avatar Fallback

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

elis  
#264234 Verkar vara en seg söndagseftermiddag i landet. 8)

Avatar Fallback

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

Perjos  
#264604 Svärfar jobbar som snickare höll på att bygga om en sommarstuga åt en norsk. De kom rätt bra överens, det bjöds på fika och skojades om allt möjligt. Norsken var imponerad av svärfars laser-pass och en dag kom han och visade sitt eget som han precis varit till stan och köpt. Han frågar vad svärfar tror om det, varpå han svarar:
-Jodå, det är säkert bra. Men du vet att du måste fylla på färg innan du startar?
-Vad menar du?
-Ja, fick du inte med nån liten burk med färg? Det är ju ungefär som till en laserskrivare. Det borde ligga i lådan, fast till de billiga lasrarna kanske det inte ingår. Annars får du ingen stråle.
-Jaha, svarar norsken förvånat och går in och läser instruktionsboken.

Efter ett tag kommer han ut igen och går med raska steg fram till svärfar och fnyser:
-Fylle på färg! Hmpf! Sen gick han in igen.

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#264618 :lol: :lol:
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).