Skotare

Cranab grip

9 inlägg 6644 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Cranab grip

bodaedet  
#263707 Har en Gremo 1050F med Cranab FC8 kran och Cranabs egen grip. Vi har kört 3000tim med maskinen nu. För en månad sen fick vi panik laga ena fästörat för cylindern. Fixade förstärkningar för mera rejäl lagning av alla öron när vi kom hemikring. I går så gick ett öra till åt hvt, efter lite mera ingående syning av gripen, så är det sprickor i samtliga infästningar.
Det blev en ny Hsp grip på Koppom maskin istället. Jag fick höra där att Cranabs gripar inte var de hållbaraste minst sagt.
Tycker det borde hålla lite längre, vad tycker ni?



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Cranab grip

Kse  
#263716 Visst ska det hålla längre än så, jag har en gammal Cranab grip som säker har en 7-8000 timmar och den är aldrig svetsad.

Användarvisningsbild

Re: Cranab grip

Camwood  
#263722 Jag har en Cranab 36 o den e gammal 80 tal ca. Den satt på en separatlastare innan den hamnade på min kran o den har säkert fått slita men den är bara svetsad längs ut i klon på ett ställe :roll: Skälv brukar ja flytta stora stenar med den bla.

Avatar Fallback

Re: Cranab grip

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#263849 Reklamera nog brukar dom hålla bra! har iofs bara erfarenhet av 0,40 gripen.

Användarvisningsbild

Re: Cranab grip

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#263992 Har bara kört 36:an. En väldigt robust grip.

Avatar Fallback

Re: Cranab grip

JD 2006  
#264004 Cranabs gripar brukar tåla en hel del stryk....låter konstigt med bara 3000 timmar.

Användarvisningsbild

Re: Cranab grip

bodaedet  
#264008 Det är en 026a, har hört flera häromkring som bytt ut de små Cranab griparna pga taskig hållbarhet. Reklamera tror jag inte på 3000 Tim är ju förbi all garanti. Brukar det inte låta som så att " det har aldrig hänt förut, måste vara handhavande fel". Ska slå en signal till Gremo till veckan. Jag är väldigt nöjd med Hsp gripen iaf, går bättre i virket, och bättre symmetri.

   TS
Avatar Fallback

Re: Cranab grip

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#264205 Våran a grip sprack efter 4000 tim pga dålig svetsning, dom ställde då upp fast garantin egentligen var slut. Så det borde cranab också kunna göra.

Avatar Fallback

Re: Cranab grip

Tosca  
#264207 Hultdins är bra att ha att göra med på det sättet att de ställer upp tycker jag det verkar.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).