Motorsåg och handhållet

Köpa ny motorsåg för vedhuggning

19 inlägg 13340 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: köpa ny motorsåg.

robertstoralund  
#263212 Köpte 550 i höstas och är helnöjd kört endel grovt med 18 tum och det går fint, lätt skön att jobba med, hade 346xpg innan men 550 är betydligt piggare! Rekommenderas starkt!

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: köpa ny motorsåg.

hoxsta  
#263528 ojoj var bra fart i detta forum, kul!
jag tog ut en 550xp å gasa å körde. den gick kanon i ca12h, tills ja fastna mellan ett träd främre handtaget (ja höll i handtaget)och kastskyddet, och kastskyddet gick av. och tänkte jaha typiskt på nya sågen men bara att köpa nytt kastskydd inte hela världen. Tills jag ser att det kastskyddet sitter i har men gott sönder. I själva metallen som sitter ihop med hela sågen och motorn och då tänker det är iaf halva världen så de fick byta cylinder efter som att det sitter fast i samma...

de borde bygga så plasten är svagare en fästet som det sitter i. Men men det kunde ju fan hänt 13 h tidigare på gamla sågen.
men sånt händer annars går den bra det ja har hunnit köra...

   TS
Avatar Fallback

Re: köpa ny motorsåg.

stihl91  
#263531 Ja hoxta här får man snabbt svar på det mesta! Läs gärna igenom dina egna inlägg innan du postar så det inte blir så mycket stavfel! Det är lite svårt att förstå vad du menar, bara ett tips, tycker det blir trevligare!

Fan va surt! Går sågen bra annars? Jag har kört en Stihl 260 nu i flera år men funderar på om man ska testa en 550 som nästa såg dem verkar bra.

Användarvisningsbild

Re: köpa ny motorsåg.

svampbob  
#263721 Har dom måntro förstärkt kastskyddet? Jag har hittills knäckt två st kastskydd på min 550 men inga skador på metallen för fästet.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).