Skotare

motor mini bruunett

17 inlägg 11694 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

motor mini bruunett

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26285 det skall finnas 2 olika motorer till mini bruunetterna,
hur mycket hästar finns det i dom,?
den minsta modellen är en aning klen, som jag har hört.
det skulle tydligen också vara turbo på den större motorn.
55 kw motor, alltså typ 75 hästar, är det den mindre eller den större motorn. ?
den har dock ingen turbo med kan ju vara borttagen, kan ju monteras vid behov också.



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26286 Ja har för mej att det var runt 100 hk i den -90 (678) ja hade iaf...

Avatar Fallback
getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26289 va det turbo i den ?

   TS
Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26292 JAPP... tror det var en IH motor, är inte säker men det kan ha varit 95 eller 105 hk...

Avatar Fallback
getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26295 var väl perkins från början eller..

   TS
Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26302 Nope... det satt nog IH motor i alla dom ja kollade på iaf... ja hade varit glad om det varit perkins motor men tyvärr....

Avatar Fallback
getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26383 någon mer som har erfarenhet av motorn i denna maskin ? :?:

   TS
Avatar Fallback
Krille  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26411 Vi har en 578 i skördarutförande , det sitter en Ih- motor med turbo i. Vet ej vad den har för effekt men i jämförelse med rottne blondin 750 är den klen.

Användarvisningsbild
Thunborg  
#26415 Bruunett mini 678 F ,(ersatte 578:an) satt det en International Harvester DT 239 , en fyrcylindrig direktinsprutad Turbo motor med cylindervolym på 3,9 liter, 62 kW vid 2400 r/min och ett vridmoment på 285 Nm vid 1600 varv/min. Fakta från en brochyr från BRUUN SYSTEM AB ett Rauma-Repolaföretag. 8) Snacka om att leka besservisser :roll:

Användarvisningsbild
Thunborg  
#26416 Ser förövrigt ut att vara likadana motorer med samma effektutag i
samtliga 678:or 8)

Avatar Fallback
getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26432 maskin vi kollar på är en 578 årsmodell -84. står 55kw på papperen i registreringen. DOCK så skall den klenare motorn ha satts i maskinerna till -84.
men jag är väldigt tveksam till om vi har den starkare motorn..
har dock inte provkört den än så jag vet inte om motorn räcker till.
motorn kan ju också vara utbytt av konstig anledning, är dock tveksam eftersom maskin endast gått 7000 h

   TS
Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26440
Thunborg skrev:Bruunett mini 678 F ,(ersatte 578:an) satt det en International Harvester DT 239 , en fyrcylindrig direktinsprutad Turbo motor med cylindervolym på 3,9 liter, 62 kW vid 2400 r/min och ett vridmoment på 285 Nm vid 1600 varv/min. Fakta från en brochyr från BRUUN SYSTEM AB ett Rauma-Repolaföretag. 8) Snacka om att leka besservisser :roll:



JA d va nog en sådan motor som satt i den maskinen ja hade... å minst 20 hk till hade behövts, men å andra sidan så lassa man mindre så de spara nog resten av maskin.... :?

Avatar Fallback

Re: motor mini bruunett

Kvarnabo  
#119444 Är det någon som vet om motorn i 678:an sitter i någon traktor ?Eller är det någon som har en frisk motor över för min verkar inte vilja vara med längre.

Avatar Fallback

Re: motor mini bruunett

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#119456 678: orna har turbomotor och 578: orna är utan. Annars lär motorerna vara lika. Det fanns de som eftermonterade turbo på 578: orna men det gjorde inte så stor nytta. Mest bara när man hjulade efter väg. Transmissionerna är helt olika.

Avatar Fallback

Re: motor mini bruunett

Cat554  
#119511 Det er ikke samme motor med og uten turbo. Sugemotoren har større volum, men begge er brukt i en rekke I-H traktorer. Det skal være greit å få deler og byttemotor. Jeg fulloverhalte min med blokk fra en traktor 774, nyslipt veivaksel fra en annen som jeg ikke husker osv.
OH

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).