Bioenergi

Hur ta betalt vid vedförsäljning?

28 inlägg 25108 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Hur ta betalt vid vedförsäljning?

mooos73  
#261289 Kortläsare till smart telefon fungerar klockrent, vet inte vad dom kostar men tror det är överkomligt!

Användarvisningsbild

Re: Hur ta betalt vid vedförsäljning?

Vedia.se  
#261305 Izettle använder jag endel, funkar kanon, kortläsaren kostár runt 250kr , nackdelen som jag ser är att det blir dyrt vid större transaktioner (2,75%)

Avatar Fallback

Re: Hur ta betalt vid vedförsäljning?

frazer  
#261320 Låter ju ändå överkomligt

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hur ta betalt vid vedförsäljning?

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#261678 Kör både faktura och kontant mot kvitto. Båda funkar bra men har på senaste tiden använt Swish en del, klockrent måste jag säga.

Avatar Fallback

Re: Hur ta betalt vid vedförsäljning?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#261701 Finns inget dom säger att en faktura måste ställas på 30 dar. Kan ju även betalas innan lev.

Avatar Fallback

Re: Hur ta betalt vid vedförsäljning?

stihl91  
#261736 Swish eller kontant. Är det nån kändis så kan dem sätta in på kontot dan efter, men cash is king som sagt.

Avatar Fallback

Re: Hur ta betalt vid vedförsäljning?

vedhandlaren  
#263431 vi kör med webbutik där vi har kort,direktbank,faktura och delbetalning
när kunder kommer och hämtar så tar vi kort och kontanter. naturligt vis med kassaregister

Avatar Fallback

Re: Hur ta betalt vid vedförsäljning?

Tosca  
#263441 Hur mycket kostar det ungefär att ha kassaregister?

Avatar Fallback

Re: Hur ta betalt vid vedförsäljning?

frazer  
#263443 Tack för alla svar. Vedhandlaren. Ni kör väl med klarna? Är ni nöjda med dem? Inget krångel med att kunder nekar att de fått leverans eller så?

   TS
Avatar Fallback

Re: Hur ta betalt vid vedförsäljning?

vedhandlaren  
#263449
Tosca skrev:Hur mycket kostar det ungefär att ha kassaregister?



449kr/månad 60mån leasing
efter 60mån så löser du ut kassa,kortterminal,kassaregister för 1800kr betalar bara 1200/år i servis avgift.

Avatar Fallback

Re: Hur ta betalt vid vedförsäljning?

vedhandlaren  
#263453
frazer skrev:Tack för alla svar. Vedhandlaren. Ni kör väl med klarna? Är ni nöjda med dem? Inget krångel med att kunder nekar att de fått leverans eller så?


nä vi har payer, dom är en bra bit billigare än klarna men inte lika fin platform.

det ni ska vara försiktiga med är lösningar som tar procent på beloppet.

på webbutiken har jag snitt värde på 2600kr/köp, skulle jag ha en i-zettel tar dom 2,75% vilket ger en transaktions kostnad på 71,50kr på det köpet

med en vanlig kortterminal tar dom endast 2 kr med ett betalkort.
sen är kassa m.m dyrare att köpa/hyra än en i-zettel

Avatar Fallback

Re: Hur ta betalt vid vedförsäljning?

frazer  
#263457 Oki. men val av system hänger tätt samman med vilken omsättning man siktar på då. gäller bara o ha koll på brytpunkten så man vet när det är läge o byta

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hur ta betalt vid vedförsäljning?

branndal  
#263525 Vi använder http://www.mobilkassan.se/ för den kontantförsäljning vi har från jordbruket. Vedförsäljning fakturerar jag hest så jag slipper en massa kontanter.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).