Motorsåg och handhållet

Partner modell?

83 inlägg 30556 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Partner modell?

johan eriksson  
#260768 Oavsett vilken modell det är så är Partnerkuberna ganska trevliga sågar att kapa ved med. Inte så vansinnigt mycket vibrationer och bra vird, ett 8-kuggars 3/8 drev så pinnar det på bra i ved högen. Inte lika bra som en Jonsereds 621, men inte så långt efter. Väldigt trevlig gång i dom motorerna.

Min 522 i ett litet videoklipp.
Bild

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Partner modell?

anersimyra  
#260794
johan eriksson skrev:Oavsett vilken modell det är så är Partnerkuberna ganska trevliga sågar att kapa ved med. Inte så vansinnigt mycket vibrationer och bra vird, ett 8-kuggars 3/8 drev så pinnar det på bra i ved högen. Inte lika bra som en Jonsereds 621, men inte så långt efter. Väldigt trevlig gång i dom motorerna.

Min 522 i ett litet videoklipp.
Bild
Vad tyst den går.. :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Partner modell?

johan eriksson  
#260797 Om du klickar på bilden så ser du filmen Anders, inte riktigt som en Dolmar 7900/7910 men väldigt trevlig.

Användarvisningsbild

Re: Partner modell?

anersimyra  
#260801
johan eriksson skrev:Om du klickar på bilden så ser du filmen Anders, inte riktigt som en Dolmar 7900/7910 men väldigt trevlig.
Verkar inte funka på en Mac dator :?: :sad:

Användarvisningsbild

Re: Partner modell?

T Landström  
#260804 Inte på windows dator heller...

Användarvisningsbild

Re: Partner modell?

johan eriksson  
#260807 http://s940.photobucket.com/user/Rollo_Ek/media/CSCF/MOV_0403.mp4.html
Borde funka så här iallafall.

Användarvisningsbild

Re: Partner modell?

totte  
#260810 Det är bildvisningsfunktionewn som ställer till det, går inte att direktlänka via en bild till en film på fotohinken här på skogsforum, textlänk krävs.

Partnerkuber är trevliga om man slipper gå och kvista med dom, det är dom lite för klumpiga för. Mem att stå och kapa på vedbacken är trivsamt. Har en R19. Men en 621: a slår det mesta vilken dag som helst.

Användarvisningsbild

Re: Partner modell?

traktorz  
#260863 Fint exemplar av en Partner-kub, ett talande namn förresten.
Sågen låter minst lika bra som den är skinande blank dessutom.

Användarvisningsbild

Re: Partner modell?

anersimyra  
#260885 Otroligt !! :surp: När jag hörde ljudet fick jag en tydlig luktförnimmelse, trots att det är 39 år sen jag körde en sådan såg.. :shock: :shock: :surp: :smile:

Avatar Fallback

Re: Partner modell?

dea  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#261650 Startade sågen häromkvällen, blev ett antal snapsar i förgasaren innan den lyckades suga upp soppa från tanken.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Partner modell?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#261658 Du får ta o komma hit o hämta tanklocket.

Användarvisningsbild

Re: Partner modell?

totte  
#261745
dea skrev:Startade sågen häromkvällen, blev ett antal snapsar i förgasaren innan den lyckades suga upp soppa från tanken.


Grattis! Tyder dock på att den skulle må bra av en membransats.

Avatar Fallback

Re: partner 117

zebylon  
#549417 Nu har jag äntligen hittat en såg jag sökt länge, den är fin nästan ny verkar det, först gick den inte alls så jag öppnade locket för nålventilen och kollade där, den var helt ren och fin så jag sprutade bara lite 556, och satte tillbaks locket, efter det började den suga bensin och gick igång, den går ganska bra men inte perfekt, troligen problem i förgasaren, men jag tänkte ändå kolla att det är rätt tändstift som sitter i, Bosch WKA 225 T38 sitter i nu.

jag har ingen instruktionsbok till sågen, däremot till R22, den ska ha Champion CJ6, går det bra till 117 också?

Avatar Fallback

Re: Partner modell?

Avslutat-02  
#549477 R17 R19 R22 riktigt roliga sågar att kapa ved med.

Har en av varje, tyvärr problem med tändspolen på alla tre....

Ger ja fan i att stänga av den när den är varm då går den hela dagen utan problem.
Annars måste ja vänta tills den blivit kall sedan fungerar den utmärkt igen...

Är som en kommunal anställd......
Eller AMS=aldrig mer svett... :d

Användarvisningsbild

Re: Partner modell?

totte  
#549515 Den skall ha CJ6 eller motsvarande ja. http://www.acresinternet.com/cscc.nsf/e ... enDocument

Ännu en av de nästan outslitliga gamla Partnersågarna.

Om den är en R117 har den brytartändning. Är snarast en fördel på en så gammal såg, de tidiga elektroniska tändningarna var inte särskilt pålitliga och det är ofta svårt att få tag på. Brytare kan man nästan alltid renovera.

Räkna med att du behöver nya membran till förgasaren om du skall få ordentlig snurr på den. Inga problem att få tag på till Tillotson HS förgasare. Kolla ordentligt på alla slangar också.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).