Skotare

Volvo BM SM 868 Boggie

6 inlägg 13989 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Volvo BM SM 868 Boggie

TemmerHoggar'n  
#261454 Har hört att 868:ans boggie inte tål att köras på vanlig väg, är det något som någon känner igen och vet mer om?



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Volvo BM SM 868 Boggie

anersimyra  
#261457 Jag bodde för några år sedan på Björksunds förvaltning. Där kördes med en 868, den kördes väldigt mycket på väg, att den skulle skadas av detta hörde jag aldrig talas om.
Mvh Anders.

Användarvisningsbild

Re: Volvo BM SM 868 Boggie

rokon  
#261479 Han jag känner som har en 868 och som har haft den sedan den var ny vet jag vill minimera vägkörning för boggilådornas skull, det har väl förflutit en del år sedan dessa renoverades och han är ej sugen på att behöva göra det igen. Visst kör han grusvägen de ca 5km han har till sin skog, men sedan lämnar han maskinen där i närheten tills han är klar med de egna jobben.

Avatar Fallback

Re: Volvo BM SM 868 Boggie

Mr-Hemek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#261488 Jag tror inte boggilådorna är största problemet de kedjorna ligger i olja men därimot kedjorna ifrån bakaxeln ner till boggilådan är torra och vad jag hört kan skadas vid vägkörning OBS har ingen erfarenhet av 868

Användarvisningsbild

Re: Volvo BM SM 868 Boggie

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#262680 Körde 868 på sjuttiotalet och på den tiden hjulade vi alltid. Jag hjulade från Blekinge till Tyskland bland annat utan att ta av kedjorna till Boggin. Däremot hjulade jag en i Tyskland där dom hade tagit bort kedjorna och med dom även bromsarna så det var inte så lyckat. Flera gånger hjulade vi tjugo mil där nere, alltid på natten

Användarvisningsbild

Re: Volvo BM SM 868 Boggie

Lars Westerlund  
#392749 Min skogs kompis har en 868 som inte går att backa med framåt går den bra.
Då han backar blir de stopp i boggilådan tom och på läten kan de gå ett stycke.
Lager är bytt vad kan de vara tacksam för förslag.
Lars W

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).