Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Lett på fremhjulene med tømmerv. og kran

4 inlägg 2494 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Lett på fremhjulene med tømmerv. og kran

Daggi  
#260290 Jeg kjører da polaris 500 og vahva jussi tømmervogn.

Jeg har fjær avlåsning fra avesta på bakhjulene så de er helt stive og jeg mister ikke noe klaring imellom atv og bakken når jeg kjører med fjæravlåsing og tømmervognen.

Men fremhjulene mine letter, det gjør at jeg har problem med å svinge til tider, dette problemet er størst ved mye last da.
Ved mindre last så går det greit, men kjenner det at atv'en er lett på fremhjulen fortsatt..


Hvordan gjør der det for å få mer vekt på fremhjulene??



   TS
Avatar Fallback

Re: Lett på fremhjulene med tømmerv. og kran

Qkeeper  
#260413 Kolla på Uvskogen's bilder han har hängt på vikter fram. Viktigt är ju också att ha boggien på rätt ställe beroende på vilka längder man kör samt att man försöka ha lika mycke rotändor framåt som bakåt så får man bättre jämnvikt över boggien.

Avatar Fallback

Re: Lett på fremhjulene med tømmerv. og kran

Daggi  
#261144 Jepp, har kikket på bildene og hvordan han gjorde det.

Men jeg får prøve å unmgå å ha på for mye last og fordele det jevnt.

Problemet som jeg har med tømmeret jeg feller er at det er så krokete!
Det bare legger seg hulter til bulter når jeg skal legge det i tømmervognen, men ellers fungerer det bra da :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Lett på fremhjulene med tømmerv. og kran

Qkeeper  
#261298 Ja viktigast är som sagt fördelningen av vikten vilket kan va lite klurigt i början, men sen måste man ju få lite tryck på kulan också.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).