magnus138 skrev:Ok, så terrängregistrering löser skatteproblemen? Det är ju roligare om man slipper köra 30 km/tim om man skulle göra en enstaka sväng till fiskeplatsen.
Å bilisterna och andra åkdon håller alltid hastigheten?
magnus138 skrev:Ok, så terrängregistrering löser skatteproblemen? Det är ju roligare om man slipper köra 30 km/tim om man skulle göra en enstaka sväng till fiskeplatsen.
Uvskogen skrev:Eller också kör du sakta och fint med ekipaget med LGF skylt på vagnen så kommer nog ingen säga nåt om det. Du är ju på väg till och från icke allmän väg liksom. Har gjort så själv i 10 år och aldrig blivit stoppad. Då åker jag på E16 en bit till och med!
haggloader skrev:Inlägg av haggloader » 13 minuter sedan.
Uvskogen skrev:Eller också kör du sakta och fint med ekipaget med LGF skylt på vagnen så kommer nog ingen säga nåt om det. Du är ju på väg till och från icke allmän väg liksom. Har gjort så själv i 10 år och aldrig blivit stoppad. Då åker jag på E16 en bit till och med!
Fyrhjulingen är väl trafikförsäkrad?
axwell skrev:haggloader skrev:Inlägg av haggloader » 13 minuter sedan.
Uvskogen skrev:Eller också kör du sakta och fint med ekipaget med LGF skylt på vagnen så kommer nog ingen säga nåt om det. Du är ju på väg till och från icke allmän väg liksom. Har gjort så själv i 10 år och aldrig blivit stoppad. Då åker jag på E16 en bit till och med!
Fyrhjulingen är väl trafikförsäkrad?
Samma lagkrav som för bil även vid terrängregistrering av ATV:n (?)
tallen100 skrev:Är det hjälmtvång på hjuling? Det är det väl inte på snöskoter...
farfar44 skrev:ungefär som en typbesiktning från tillverkaren vad jag förstod.Jag tänkte att detta med blinkers skulle man kunna fixa själv.
Honda har ju en traktorreggad med blinkers fram o bak samt en fjädrande TRAKTORSITS!! Den fånigheten skall visst tas bort men vet ej om det är gjort.