Traktorn i skogen

Nytt Fynd?

21 inlägg 15788 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Nytt Fynd?

m.grubb  
#260588 Hej på er

Idag så har denna skönhet inhandlats, mf35x årsmodell 64. Skogsutrustad med bukplåt och original virekran. Bra komp, tät i motorn och lättstartad. I affären ingick även snöblad, lastbrygga, ringkedjor samt ett par olika saxar till kranen.
Tror att vi kommer att få mycket användning av den då vi har mycket röj och gallringsskog att ta tag i. Lite spackel och makeup på denna femtioåriga dam kan nog göra underverk!



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Nytt Fynd?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#260595 Mkt intressant.

Avatar Fallback

Re: Nytt Fynd?

m.grubb  
#260597
mf35.jpg
en bild till

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nytt Fynd?

totte  
#260600 Gott gammalt järn, kanske skulle behöva poleras och vaxas lite lätt :mrgreen:

Trevligt att höra om åter en fin gammal traktor som får göra tjänst, hoppas den kommer att gå bra nu.

Avatar Fallback

Re: Nytt Fynd?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#260604 Den där blir bra! Lite avundsjuk, de är väldigt smidiga i skogen om du fixar styrbromsarna ordentligt.

Avatar Fallback

Re: Nytt Fynd?

m.grubb  
#260606 Tror också på den!
Jag har inte haft möjlighet att pröva den ännu då jag är iväg på jobb men enligt min far så fungerade styrbromsarna redan bra och den vände hur fint som helst. Det fick bli han som fick ombesörja affären då jag inte ville missa denna möjlighet till denna fina lilla maskin.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nytt Fynd?

JensSkoog  
#260662 Lite "makeup" och något varmt och mjukt å sitta på, så har ni en topphjälpare i skogen! Rent så man blir avundsjuk! :wink: Kostade vel inte allt för mycket hellre! Grattis!

Avatar Fallback

Re: Nytt Fynd?

zekis  
#260682 Grattis Har kört många år med en MF 35X-63 med en Rottne mf kran Väldigt smidig i skogen
Som redan skrivits är det väldigt viktigt med riktiga bromsar,det och en bukplåt så har du en
riktigt bra traktor. Glöm ej riktiga ringkjedjor ett måste i skogen

Avatar Fallback

Re: Nytt Fynd?

axwell  
#260753 X-modellen, betyder det att den har diffspärr?
Dubbelt grattis i så fall :!:

Användarvisningsbild

Re: Nytt Fynd?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#260760 Framaxeln bort, hjulband, midja och bukplåt på.
5 tons vagn efter med radiowinch och 6meters kran.
Lite färg och en bunt ledramper här och där.
Kan bli ännu finare än den redan är.

Avatar Fallback

Re: Nytt Fynd?

m.grubb  
#260905 Jensskog
Nej den kostade inte jättemycket, tack vare den något skamfilade ytan så var priset satt rätt lågt ;)

Zeekis
Bukplåten sitter redan på och ringkedjor fanns med och de skulle va bra kvar på klackarna på dessa också.

Axwell
Japp det är diffspär på den.

Jag har ännu inte riktigt fått kläm än om det är dubbelkoppling på den. Till 35an så var detta alltid extrautrustning eller fanns det som standard från någon årsmodell? någon som vet.

Slurfi
Det låter som ett bra koncept men jag får allt skynda långsamt, jag har en boggiekärra till Atv som jag får lov att använda till en början helt utan kran. Sen ska jag annonsera i den lokala tidningen efter en gammal skogskärra med boggie om det är någon som har en sådan stående för väldigt små pengar ;)
hur menar du med midja? novis!

Kranen har legat ute oanvänd sedan 2011 men det borde inte stöta på några större problem väl?

Förövrigt så blir jag helt fashinerad över hur billigt det är med delar till denna klenod:

http://www.agrilineproducts.com/Catalog ... rentPage=1

Är ju van vid Volvos marinedieslar och där är ju priserna helt andra.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nytt Fynd?

JensSkoog  
#260907 Står det "marin" på prylarna, så kunde det lika gärna stått guld! Kollade lenken, och jag samstämmer att det inte var ocker-prisar.

Användarvisningsbild

Re: Nytt Fynd?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#260912
Bild

Midja betyder att du gör om den till midjestyrd, plockar bort framvagnen helt
och har skogsvagnen fast monterad.

Avatar Fallback

Re: Nytt Fynd?

Timmerville  
#261101 Jodå 35X har dubbellamell och diffspärr.

Avatar Fallback

Re: Nytt Fynd?

pontiacfarmer  
#270473 Far min köpte en 35 x ny 1964... finns kvar än ju.... 3 hk starkare motor sas det å diffspärr å dubbellamellkoppling... min har även bukplåt,hitchkrok,förstärka skogsfälgar från sävsjöfälg med 13,6-28 å 7,50x16 fram..... fram till 1989 var det enda traktrorn på gården,,,, vintertid med en rödja skogskärra med starkran med hyd sväng ;)

förbaskat bra traktor.... letar mer mf å bm traktorer haha

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).