Gallring

Gallring med hypro 755

82 inlägg 57926 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Gallring med hypro 755

Storken  
#259835 Jasså, inte mer...

Malwa
Användarvisningsbild

Re: Gallring med hypro 755

Bax  
#259839 Nä, slå till innan det är för sent ;) :)


Jag tänkte väl lite som så att har man redan en traktor med skapligt värde kanske det går att byta in den för att delfinansiera ett sånt här ekipage.

Användarvisningsbild

Re: Gallring med hypro 755

Seb macahan  
#259848 Tackar för tips. Ska se om det går att kränga Hypro´n bara. New Holland "is the shit" vett ni. Supersteer framaxel i skogen prova det sen vill man inte ha något annat.

Avatar Fallback

Re: Gallring med hypro 755

phh  
#303711 Efter att ha funderat likt flera på detta forum har jag beställt en Hypro 450 XL för att börja med första gallringar i 12 meter hög tallskog planterad i hägn 1996, i Östra Blekinge. Det innebär mindre marktrycket och mer friskvård för mig. Återkommer med våra erfarenheter och frågor när vi kommit igång. Mest undrar jag hur man bäst får ut träden till stickväg och hur de ska fällas? Jag antar att de ska fällas ut från vägen för att kunna lyftas upp i roten. Stickvägar ca var 20 meter 4 meter breda och beroende på hur kuperad skogen är. Undrar också vilka volymer man kan producera med en som fäller och en som kör processor med lämpliga byten?

Användarvisningsbild

Re: Gallring med hypro 755

hlb  
#303723 Kolla bilderna på mitt tidigare inlägg "Gallring myr Hypro med flytväst" där var det rätt mjukt, men nu är virket utskotat. Ta ensöndagstur och kolla om du vill,
viewtopic.php?f=2&t=21081#p301970

Avatar Fallback

Re: Gallring med hypro 755

Skived  
#315232 Finns det någon beg Hypro?? Verkar som alla är i drift?

Avatar Fallback

Re: Gallring med hypro 755

skogsterri  
#352140 Inte aktuellt just nu för min del, men intresse finns ju för framtiden.

Har någon erfarenheter av Hypro 755 som monteras på skogsvagnen? Inte hittat ngn video eller inlägg om den. Priser? Omdöme?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).