Skördare

Valmet 901 -89

19 inlägg 13959 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Valmet 901 -89

dea  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#259567 Blir höga spänningar som kan skada tex relä ,brytare. Här kommer några klipp på när jag monterade släckdiod på traktorn, syns stor skillnad på lampan när man stänger av.

Utan släckdiod


Med släckdiod


Länk till tråd på annat forum om detta http://www.maskinisten.net/viewtopic.ph ... 3%A4ckdiod

Avatar Fallback

Re: Valmet 901 -89

magne med gremo  
#259578 Tack, mycket nyttigt.hadde tenkt å backa ut 901 ur verkstaden i morgen och prova kranen, men nu kan den stå kvar til dioder er monterat.skal bestille imorn.
ML

Avatar Fallback

Re: Valmet 901 -89

vsm  
#259660 Tack för infon Anders, dock är det inte samma kran vi pratar om,min slangrulle sitter i bakkant på utskjutet. Jag rev loss slangarna och fick pressat nya som nu är på plats.

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 901 -89

vsm  
#259661 Då stundar nästa orosmoment !!
Är det någon som har erfarenhet av svängmotorn till denna 901a? När jag svänger hytten gör den detta väldigt ojämt, den hackar sig fram på nåt skumt sätt, samt när jag svängt till kl 2 och står i viss lutning så läpper den och kuggar tillbaka, men känslan när den kuggar över är att det kommer från något fintandat och inte från svängkransen. Kan det vara något i svängmotorn tro ?? Känns som det kan bli en dyr affär omdet är något i själva svängmotorn :(

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).