ATV och UTV i skogen

Vilken ATV kör ni med?

920 inlägg 595476 visningar 165 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Nolltax AB  
#24646 Aah, grundfrågan.....
En sexhjuling, Polaris seklart. Basmaskin. Plastbackar på flaket.
Två backar för skog. Motorsågar, dunk, huggarbälte, brytjärn mm.
Två backar för elstängsel. Isolatorer, skruv å spik, skruvdragare, yxa, rullar med elband, motorsåg mm.
Två backar för snickeri. Spiklådor, hammare, vattenpass, yxa, motorsåg mm.
Upp på flaket med rätt sorts backar å dra iväg....
En fyrhjuling, Panam. 800cc. Dragmaskin.
En traktor, Volvo med frontlastare å gafflar. (Bolla stock på gårdsplan..)

ATV från Bengtssons
Avatar Fallback
Polaris 500  
#25216 Har nån en griplastare till atv? Är de bra är den stark ?

   TS
Användarvisningsbild
trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25217
Nolltax AB skrev:Aah, grundfrågan.....
En fyrhjuling, Panam. 800cc. Dragmaskin.


Vad är det för nåt?

Användarvisningsbild
halvproffs  
#25230 Panam är ett amerikanskt flygbolag visste du inte det? Skämt åsido, han menar nog Canam. Man måste använda lite fantasi :D

Användarvisningsbild
trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25273 Jag som trodde det var nån kul konstig kinesisk gud vet vad. Men du har nog rätt det är nog en can am 800.

Avatar Fallback
Nolltax AB  
#25955 Det står Bombardier på maskinen till råga på allt.
Kan bli konfys för mindre.....

Användarvisningsbild
BosseA  
#27645 I sex år har vi använt en Polaris 6X6 med en skogsvagn med elwinsch. Till denna elwinsch hade vi ingen fjärrkontroll och det gjorde att det fungerade bäst när vi var rvå i skogen. Nu är jag ofta ensam och är det ett stort lyft med den nya vagnen och radiostyrd hydraulwinsch.

Avatar Fallback
Polaris 500  
#27908 Kul att höra!

   TS
Avatar Fallback
Nolltax AB  
#28027 Griplastarvagn atv.
Max 40 centimeter å 4 meter.
Bökade upp en 4.60 meters tallstock, 35 centimeter. Det gick med lite trixande. Tyckte synd om kranen dock....

Avatar Fallback
Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28037 polaris 6x6 den går till det mesta. allt från köra vatten till hästarna när de är på sommarbete till att köra delar på när skotaren går sönder... väldigt bra & ha den när man röjt åt vattenfall också.
Tjejens brorsbarn var här förra helgen. när deras pappa frågade va de gjort på dagen så svarade de kört 6 hjuling. mer då undrade han då? tja de hade kört 7,5 timme den dagen :shock: .

Avatar Fallback
Nolltax AB  
#28038 Jag har en 6x6. 97a vill jag minnas det är.
Robust, stabil å lastvänlig.
Ett par detaljer dock....
Traktor nord monterade vinschen på undersidan av flaket i bak.
Suger man tag i tung stock, vilket jag gjort, så är flaket för klent. Den bångnar helt sonika uppåt....
Radiostyrd vinsch. På min maskin i vart fall är rekommenderad tomgångsvarvtal lägre än vad laddningsregulatorn reagerar på.
På ren svenska, på tomgång laddas inte batteriet. Ju mer jag kör med vinschen desto tommare blir batteriet. Och som original är batteriet inte ens ett batteri. Jämrans tur maskinen rustad med startsnöre är.....

Användarvisningsbild
sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31725 Nu tar vi en upprättare & kommer tillbaks till tråden !! 😈
Här kommer bilder på det senaste fyndet..... :D :D
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#32262 Hej,
Frågan kring laddningsregulatorer på ATV:s finns numera här: http://www.skogsforum.se/viewtopic.php?t=2979

Avatar Fallback
karken  
#32602 Hej! Jag har en sk, skitkines!! En allroad challenger 300 4x4. Till denna maskin har jag kopplat en kinestimmervagn , med kran och fjärrstyrd winsch ( givetvis också den en kines!). Men..Nu till det märkliga, jag har med detta ekipage helt förutan bekymmer kört hem ca: 40kubik råbjörk, samt ett 30tal grova vindfällen! Understundom har lassen varit riktigt fulla å tunga, och terrängen kanske inte direkt svår, men iaf, tillräckligt jävlig för att göra mej imponerad av nämda ekipage!! Den är svag...Men den orkar! Vagnen har galvsläpp...Men den håller ihop! Och priset för hela kalaset blev 46,500 ink, moms! Så jag är supernöjd med min kinesskitmaskin!! :D :D

Användarvisningsbild
SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32608 Själv har man en yamaha grizzly 660, 06:a som har fungerat utmärkt, mycket tackvare de nya skogsdäcken! har även med tillbehör såsom snöplog, timmervagn med mera, Det ända jag saknar är servostyrningen som finns på de allra senaste modellerna :/



http://www.skogsforum.se/album_pic.php?pic_id=405
(en bild på arbetsmaskinen)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).