Skogsvagn (Huggarvagnar)

Små griplastarvagnar med drift. Vilka tillverkare?

39 inlägg 24224 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Små griplastarvagnar med drift. Vilka tillverkare?

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#250688
Pe_Er_79 skrev:
Mikael skrev:
Pe_Er_79 skrev:Jag söker efter mindre griplastaragnar med drift. Vilka tillverkare har sådana? Kranmans T5000 vagn känner jag till men det är också den enda jag hittat..
När jag säger mindre griplastarvagnar så menar jag att vagnen inte ska vara större än T5000.


Det verkar gå och få tag i en 3-tons vagn med drift som Kranman tillverkar.


Jag har kollat med Kranman och det finns ingen 3 tons vagn. Steget efter 1900E är T5000.


Prova med Benny på Tratorimport istället får vi se vad han säger.
Jag har iallafall en offert med en 3-tonsvagn inblandad. :surp:

FTG
Avatar Fallback

Re: Små griplastarvagnar med drift. Vilka tillverkare?

Pe_Er_79  
#250730 Det verkar gå och få tag i en 3-tons vagn med drift som Kranman tillverkar.[/quote]

Jag har kollat med Kranman och det finns ingen 3 tons vagn. Steget efter 1900E är T5000.[/quote]

Prova med Benny på Tratorimport istället får vi se vad han säger.
Jag har iallafall en offert med en 3-tonsvagn inblandad. :surp:[/quote]



Traktorimport säljer ett ekipage med Kranmans 3-tons vagn. Men den vagnen har INTE drift. Vilket är hemskt synd i min mening. I den här brochyren ser du alla Kranmans traktorvagnar: http://www.kranmanforest.com/doc/Kranma ... r_2013.pdf

   TS
Användarvisningsbild

Re: Små griplastarvagnar med drift. Vilka tillverkare?

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#250910
Pe_Er_79 skrev:Traktorimport säljer ett ekipage med Kranmans 3-tons vagn. Men den vagnen har INTE drift. Vilket är hemskt synd i min mening. I den här brochyren ser du alla Kranmans traktorvagnar: http://www.kranmanforest.com/doc/Kranma ... r_2013.pdf


Som sagt var , kontakta Benny och ställ frågan för jag tror de har en vagn på gång.
Jag blev lovad bilder vid ett senare tillfälle.
Är det en 3-tonnare som känns bäst lämplig?
Offerten som jag har är en Branson traktor 3620C plus driven 3- tons vagn med vagnsstyrning, vinsch och kran med utskjut, paket pris 242.000:- +moms.

Avatar Fallback

Re: Små griplastarvagnar med drift. Vilka tillverkare?

Pe_Er_79  
#250960
Mikael skrev:
Pe_Er_79 skrev:Traktorimport säljer ett ekipage med Kranmans 3-tons vagn. Men den vagnen har INTE drift. Vilket är hemskt synd i min mening. I den här brochyren ser du alla Kranmans traktorvagnar: http://www.kranmanforest.com/doc/Kranma ... r_2013.pdf


Som sagt var , kontakta Benny och ställ frågan för jag tror de har en vagn på gång.
Jag blev lovad bilder vid ett senare tillfälle.
Är det en 3-tonnare som känns bäst lämplig?
Offerten som jag har är en Branson traktor 3620C plus driven 3- tons vagn med vagnsstyrning, vinsch och kran med utskjut, paket pris 242.000:- +moms.


Okej, jag ska kolla upp detta..
En 3-tonnare skulle kunna funka, jag tycker att dom största atv-vagnarna känns lite för små och en 3 tonnare är väl nästa steg..

   TS
Avatar Fallback

Re: Små griplastarvagnar med drift. Vilka tillverkare?

vedförsäljan  
#253001 Multimette verkar vara redigt rejäl, synd bara att det inte verkar finnas svensk åf :cry:

Användarvisningsbild

Re: Små griplastarvagnar med drift. Vilka tillverkare?

anersimyra  
#253042 Jo den " ser bra ut " kanske skulle man innan köp fundera på hur ATV driven hydraulik fungerar. Hydrauliken måste ju fungera maximalt vid ATV: s tomgångsvarvtal, trångt i fotbaljan blir det ju också.

Användarvisningsbild

Re: Små griplastarvagnar med drift. Vilka tillverkare?

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#258673
Pe_Er_79 skrev:Okej, jag ska kolla upp detta..
En 3-tonnare skulle kunna funka, jag tycker att dom största atv-vagnarna känns lite för små och en 3 tonnare är väl nästa steg..

Har det blivit några framsteg i undersökningen?

Avatar Fallback

Re: Små griplastarvagnar med drift. Vilka tillverkare?

Pe_Er_79  
#258681
Mikael skrev:
Pe_Er_79 skrev:Okej, jag ska kolla upp detta..
En 3-tonnare skulle kunna funka, jag tycker att dom största atv-vagnarna känns lite för små och en 3 tonnare är väl nästa steg..

Har det blivit några framsteg i undersökningen?


Inga framsteg, ställde frågan via mail men inget svar än så länge..

   TS
Användarvisningsbild

Re: Små griplastarvagnar med drift. Vilka tillverkare?

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#259677 Pratade med Benny och 3-tonnaren har visst blivit en Bison 8000 bakdel istället, så 3 ton är nog att ta i. 🤷‍♂️

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).