Skogsröjning

Hur mycket har ni röjt iår?

183 inlägg 113382 visningar 39 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243568 Nu kommer minnen från moppeåldern tillbaka. Minns ju att om man bara filade upp en lucka på 7 mm i kolven så blev den betydligt starkare och då kunde man byta framdrevet från 10 till 12 kugg. Vips så gjorde moppen 55 km/timmen!

Hur mycket har ni filat kolven?

   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243589 Ska kolla med honom. Han tar nog gärna emot sågar för trimning. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

Pensionär  
#249710 Idag var jag på det traditionella julkaffet till arbetsledarn. Han hade just summerat året som har gått och jag har röjt 152 hektar i år. Och så blev det ca 4 hektar i min egen skog. Så jag är nog nöjd med min insats för i år.

Avatar Fallback

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

plutten  
#249738 Inte dåligt av en pensionär.

Avatar Fallback

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

alias  
#249744 Skulle gissa att det blivit ca 4,5 ha i år. Det finns gott om röjning kvar att roa sig med - problemet är ju mest att prioritera vad man skall ta först (känns som att man borde vara och röja i något annat bestånd än det man befinner sig i - oavsett var man är för stunden)

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

jannee  
#249791 Totalt ca 35 ha, 1:a, 2:a och 3:e röjning, lite mer än vad jag bruka hinna med, håller just på en eftersatt röjning åt en äldre granne. Går SAKTA men säkert - måste jobba lite också.

Avatar Fallback

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

zorran  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#252457 175 liter aspen enligt kvitton. De är vad jag röjt. När man gör ett litet bokslut, önskar man hade mer tid att lägga på skogen men det kommer.

Zorran en som tror på virkespriserna.

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

Mannfolk  
#252584 16ha Blandad röjning allt från 1a till bottenröjning


Skräck exemplar

8081

Avatar Fallback

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

Amatörhuggare 62  
#253578 Har nu räknat ihop alla röjningar för 2013, och enligt Traktdirektiven. Så blev det 80,4 ha i år
Hade varit roligt med en stegräknare, och sett hur mycket man gått. Måste ju vara några mil ?

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#258049 Nytt år.
Jag har röjt 1,5ha hittills, känns som att det blir en lååång säsong i år.




Om det inte blir mer snö då.....

Avatar Fallback

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#258053 På hemvägen från Lund röjde jag 1 ha förra veckan men har ändå mycket kvar.

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

JensSkoog  
#258075
Amatörhuggare 62 skrev:Har nu räknat ihop alla röjningar för 2013, och enligt Traktdirektiven. Så blev det 80,4 ha i år
Hade varit roligt med en stegräknare, och sett hur mycket man gått. Måste ju vara några mil ?

Enligt min huvudrekning så har du gått 600.000 steg och ungefär 400 km, men det är aldels oseriöst anslag, och jag har inte tagit koll för vandring till och från startpunkt! :grin: Hugg mig ner om jag är aldels vansinnig på villa vägar :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

jolo  
#260673 Jag kan inte säga hur mycket som jag personligen har röjt,men tillsammans med våra anställda så har vi röjt 246,2 ha ungskog samt 726,3 ha underväxt under 2013

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#278048
Palms skrev:Nytt år.
Jag har röjt 1,5ha hittills, känns som att det blir en lååång säsong i år.




Om det inte blir mer snö då.....


Nu har jag röjt lite drygt 25ha i år, rätt bra med tanke på att det är april och jag inte röjer 5 dagar i veckan...

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#278055 Är uppe i ynka 3ha, lite dikesrensning skall man även försöka hinna med innan planteringssäsongen drar igång. De anställda torde ha kommit upp i över 100 ha ungskog nu tillsammans... Väldigt mycket med tanke på att det är först nu som säsongen brukar komma igång.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).