Öppna kategorin

Hakki pilke 1x37 easy

11 inlägg 8907 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hakki pilke 1x37 easy

80-90  
#237124 Hej jag undrade på om det går å köra en 1x37 easy på 16 amp säkring eller behövs det grövre säkringar .. Det sitter en 25 amp kontakt original på maskinen ..



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Hakki pilke 1x37 easy

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#237126 Om det är någon skillnad på easymaskinen vet jag inte. Men 1x37:an funkar det med 16 amp säkring. har även spånsug och extra transportband ibland.

Visst det har väl gått nån säkring. Men dom är lätt räknade.

Avatar Fallback

Re: Hakki pilke 1x37 easy

Elfving  
#237131 Ingen större skillnad mellan 1x37 och 1x37 easy (hydraulisk manövrering av svärdet samt möjlighet att höja klyvkniven hydrauliskt). Om det går på 16 A säkring beror på elektrisk effekt, och jag kan aldrig tänka mig att skillnad finns mellan dessa modeller vad gäller elmotorstorlek.
Således och i enlighet med vad Vedmaskin skriver ovan så kommer det att funka!
Den 1x37 Easy jag kör emellanåt saknar elmotor.

Avatar Fallback

Re: Hakki pilke 1x37 easy

80-90  
#237140 hej tack för svaren !!! min easy har större motor än den vanliga,men vi får försöka ..

   TS
Avatar Fallback

Re: Hakki pilke 1x37 easy

frazer  
#257567 Hej. Hur gick det. Är på gång o köpa en easy o är väldigt intressant o veta ifall 16 ampere räcker.

Avatar Fallback

Re: Hakki pilke 1x37 easy

80-90  
#257574 Det gick bra . Jag bara bytte kontakten .. Jag kan varmt rekomendera den typen av vedmaskin .. Jag e jätte nöjd än så länge !!!? Lycka till

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hakki pilke 1x37 easy

loppan  
#257608 Palax ks 35 går även den på 16 amp utan problem,en mycket bra maskin det med.
Sök på forat för info om den.

Avatar Fallback

Re: Hakki pilke 1x37 easy

frazer  
#257621 Ska titta på den med. Har bättre pris på hakki maskinen för tillfället+ den verkar vara snabbare. Framförallt i returen av svärdet. Men är småpengar som skiljer så får se var det slutar. Palax o japa finns med i bilden. Båda med 8 tons klyv.

Avatar Fallback

Re: Hakki pilke 1x37 easy

TheJo  
#568322 Tänkte låna hem en 1x37 Easy.

1559081841_img_20190527_171038.jpg


Tyvärr så har jag endast 16A-uttag, och maskinen har 32A-kontakt.
(Nej, jag vill inte ha maskinen på traktorn, då blir det så bökigt att flytta vedsäckarna.)

Vad behöver jag för adapter för att det ska funka? :?:

Bild


https://cdon.se/hushallsapparater/sirox ... o_s=gplase

Bild


https://cdon.se/hushallsapparater/pce-9 ... o_s=gplase

Tack på förhand :-bd

Avatar Fallback

Re: Hakki pilke 1x37 easy

CTech  
#568335 Jag bytte ut handsken i ena änden på skarvsladden så det är 32 i ena änden och 16 i andra men borde väl finnas nån adapter med att få tag i gissar jag.

Avatar Fallback

Re: Hakki pilke 1x37 easy

TheJo  
#568443
CTech skrev:Jag bytte ut handsken i ena änden på skarvsladden så det är 32 i ena änden och 16 i andra men borde väl finnas nån adapter med att få tag i gissar jag.


Polaren skulle fixa till en liten "adapter", så nu blir det att producera ved i helgen :-bd

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).