Motorsåg och handhållet

Finns det Husqvarna 351 G med Trio Brake

7 inlägg 4128 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Finns det Husqvarna 351 G med Trio Brake

Niklas_F  
#256446 Hej

På den finska motsvarigeten till Tradera (Huuto.net) så finns en Husqvarna 351 G Trio Brake. Men vad jag vet så finns inte 351 med trio brake, eller?
I detta fall så var den sönder men ändå visar det på bilderna att där finns en trio brake? Verkar lite skumt eller vad tror rävarna på skogsforum? :wink:
Har dock inte något behov av sågen men verkade ändå intressant....

http://www.huuto.net/kohteet/husqvarna- ... /296550443



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Finns det Husqvarna 351 G med Trio Brake

Peteflamingstar  
#256465 Vet i alla fall att tidiga 353:or fanns med triobrake (eller TAC-skydd som det kallades då), åtminstone runt 2004. 351G var väl någon slags föregångare till 353 så det är ju inte omöjligt att det fanns även i Sverige...

Avatar Fallback

Re: Finns det Husqvarna 351 G med Trio Brake

Niklas_F  
#256468 Ahaa TAC var en ny benämning för mig. Då man googlar det så dyker det upp flera bilder på "äldre" sågar med högerhandsskydd.

Tack för infon!

   TS
Avatar Fallback

Re: Finns det Husqvarna 351 G med Trio Brake

SawTroll  
#256487
Peteflamingstar skrev:Vet i alla fall att tidiga 353:or fanns med triobrake (eller TAC-skydd som det kallades då), åtminstone runt 2004. 351G var väl någon slags föregångare till 353 så det är ju inte omöjligt att det fanns även i Sverige...



Ikke "någon slags" - det var det den var! :wink:

Användarvisningsbild

Re: Finns det Husqvarna 351 G med Trio Brake

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#256492 346, 351, 353 är samma "familj".

Användarvisningsbild

Re: Finns det Husqvarna 351 G med Trio Brake

Peteflamingstar  
#256526
SawTroll skrev:
Peteflamingstar skrev:Vet i alla fall att tidiga 353:or fanns med triobrake (eller TAC-skydd som det kallades då), åtminstone runt 2004. 351G var väl någon slags föregångare till 353 så det är ju inte omöjligt att det fanns även i Sverige...



Ikke "någon slags" - det var det den var! :wink:


Ja jag var nästan helt säker på det, men här på forumet törs man aldrig uttala sig med säkerhet om någonting då det alltid finns nån som vet bättre... :smile:

Avatar Fallback

Re: Finns det Husqvarna 351 G med Trio Brake

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#256676
Peteflamingstar skrev:
SawTroll skrev:
Peteflamingstar skrev:Vet i alla fall att tidiga 353:or fanns med triobrake (eller TAC-skydd som det kallades då), åtminstone runt 2004. 351G var väl någon slags föregångare till 353 så det är ju inte omöjligt att det fanns även i Sverige...



Ikke "någon slags" - det var det den var! :wink:


Ja jag var nästan helt säker på det, men här på forumet törs man aldrig uttala sig med säkerhet om någonting då det alltid finns nån som vet bättre... :smile:


Det stemmer!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).