Motorsåg och handhållet

Mina motorsågar - bilder! (delad)

86 inlägg 23154 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25593 HA!
Det hade varit nåt!

:shock:

I Lokal tidningen på morgonen:

"Det hittades ett gäng glada gökar vid en timmer välta full laddade med kameror o lampor. De påstod allesammans att de utfört en tvekamp mellan två sågmärke o hedrat vinnaren med en gemensam fylla.
Åskådarna med banderoller o dunkar hävdade bestämt det var expimentella bränsle i dem.....
Kort efter i häktet redogjordes alltihop o de släpptes mot ersättning för skadad massaved!"


:lol:

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25596 hehe synd att vi bor så olika i landet...... Tänk vilken träff ett helt gäng skogstokiga folk med varsin såg..... på fullvarv ..... ska vi räkna ut var mitt i landet vi kan ha träffen ?det är ju bara att beställa ett bil & släp med massaved dit sen klarar vi ju oss... lite mat med kanske :D

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#25600 Skulle kunna funka :D

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25601 Hade varit riktigt kul.

Jag har nog ett par såg o ta med som herrarna inte fått klämma på tidigare.

Kan nog ta med en bit grovt till de större om så önskas.

Användarvisningsbild
sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25610 Dom ser lite lika ut tycker jag 😈 😈 😈
Bild

Bild

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25612 Du kan få låna mina glasögon, så ser du mer detaljer:

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Användarvisningsbild
th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25620
sågmek skrev:hehe synd att vi bor så olika i landet...... Tänk vilken träff ett helt gäng skogstokiga folk med varsin såg..... på fullvarv ..... ska vi räkna ut var mitt i landet vi kan ha träffen ?det är ju bara att beställa ett bil & släp med massaved dit sen klarar vi ju oss... lite mat med kanske :D


Vadå bil, det borde väl räcka med att samlas i någons skog, så kan vi snabbt fixa till en hyfsad föryngringsyta :D

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25629 Det lät brutalt!

Jag bor inte mitt i landet, men har plats o ved om ni inte ställer allt förstora krav.
Såg har jag med om nån inte har med sig..


😈

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25630 Kanske ha en eller två ambulanser i beredskap. Eller ett fältsjukhus med kirurgisk personal... 😈
Senast redigerad av Mangan mån 07 apr 2008, 09:54, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback
Bucketman  
#25631 Ha ha ha... :lol: skulle fakiskt vara riktigt skoj. Men som sagt var så är det synd att vi är så utspridda i detta avlånga land.

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25632
Mange skrev:HA!
Det hade varit nåt!

:shock:

I Lokal tidningen på morgonen:

"Det hittades ett gäng glada gökar vid en timmer välta full laddade med kameror o lampor. De påstod allesammans att de utfört en tvekamp mellan två sågmärke o hedrat vinnaren med en gemensam fylla.
Åskådarna med banderoller o dunkar hävdade bestämt det var expimentella bränsle i dem.....
Kort efter i häktet redogjordes alltihop o de släpptes mot ersättning för skadad massaved!"


:lol:


Tanken är väldigt, väldigt lockande..... jag har ju tillgång till en del scout stugor, skulle kankse vara något att fixa i ordning en helg ca 200 i självkostnads pris då är käk, övernattning och en 40 kubik massaved klara. Borde kunna få lite spons på ett sådant arrangemang från HVA & sthil. Drivmedel för dej o såg står man själv för.

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25634
gossebear skrev:... Borde kunna få lite spons på ett sådant arrangemang från HVA & sthil.


Tvivlar jag starkt på!

Användarvisningsbild
Thunborg  
#25636 Din tanke Gossebear tycker jag var god.Skulle vara en trevlig sammankomst med likasinnade :lol: Jag är med :lol:

Användarvisningsbild
Mangelu  
#25643 Är det inte så här dom ska se ut ???

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#25645 Din såg har rätta "looken" helt klart :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).