Motorsåg och handhållet

Husqvarnas nya kombidunk...

217 inlägg 112710 visningar 33 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

mrvimek  
#256143 jag har beställt hem en sådan och den kostar under 500 kr och åter kommer mera när ja har den hemma :)

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
Vimekaren  
#256180 a
Senast redigerad av Vimekaren lör 03 maj 2014, 21:18, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Hema  
#256184 Varför inte utforma kombidunken somså att man har ett handtag med fäste för två dunkar och lite verktyg. När man ska fylla på sågen så tar man helt sonika och lyfter av den dunk med rätt innehåll som man vill fylla sågen med?

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

mrvimek  
#257885 I april kommer den nya dunken :)

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Nonkan  
#257905
mrvimek skrev:I april kommer den nya dunken :)


Var det inte du som var storkund och skulle få den fixad innan förra helgen ;)


Vi har varit med om försenade lanseringar så många gånger, så vi lovar aldrig en kund någon leveransdag förrän vi har grejen hemma.

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Hema  
#257929 Som ÅF måste man bli trött på ständiga förseningar.. Stå som mellanhand o ta emot frustrationen från ev. kunder.

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Nonkan  
#258235
Hema skrev:Som ÅF måste man bli trött på ständiga förseningar.. Stå som mellanhand o ta emot frustrationen från ev. kunder.


Det är lite därför vi inte pratar så mycket om nyheter förrän de finns i butik :)

Jag tycker det är lite jobbigare när det är maskiner, då ska man ju oftast hantera lite barnsjukdomar också. Nu gäller det ju bara en dunk, så det är ju inget att hänga upp sig på direkt.

Lite kul att fokus bland alla nyheter som kommer hamnar på en jäkla bensindunk som får 4 sidors forumtråd..

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Kenthf  
#258276 Lite offtopic men jag såg en ny hjälp på hemsidan men den hittar jag ej nu. Någon info om detta?

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Hema  
#258278 Du menar hjälm? Tror jag såg några i Husqvarnamontern på Elmia som hade en annan med bättre ventilation. Testa o kolla på Husqvarnas andra länders hemsidor, så kandu kan finna den, för konstigt nog verkar Husqvarna ha lite olika info för resp. land.

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Nonkan  
#258725
Kenthf skrev:Lite offtopic men jag såg en ny hjälp på hemsidan men den hittar jag ej nu. Någon info om detta?


Finns inte än. "Våren 2014" som med dunken :)

Kommer inte ersätta den tidigare, utan ska komplettera för de som kör mer professionellt. Finns ju tre steg av det mesta andra i skyddsutrustning, Classic, Functional och Technical, men hjälm har bara funnits som Functional som bäst. Prisbilden blir väl i närheten av vad arboristhjälmen ligger på.

Nya hjälmen ska inte förväxlas med arboristhjälmen som också ligger i Technical-serien, arboristhjälmen får inte användas vid sågarbete på marken (motstående EN-standarder som inte går att kombinera).

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Hema  
#259627 Kan kan inte finna bild, men i den nya katalogen som jag fick tag på idag, så finns det bild på den nya technicalhjälmen (585 05 84-01).

Användarvisningsbild

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Blue  
#263429
Hema skrev:Kan kan inte finna bild, men i den nya katalogen som jag fick tag på idag, så finns det bild på den nya technicalhjälmen (585 05 84-01).


Finns på den engelska husqvarna sidan.

http://www.husqvarna.com/uk/accessories ... technical/

Användarvisningsbild

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#276878 Såg att claes i sjön har en ny McCulloch Kombidunk...:

249:- rymmer 3,0L bränsle, 1,5L olja.

http://www.clasohlson.com/se/Kombidunk- ... ch/40-9119



Huskvarnas nya verkar finnas i England...inte i Sverige

http://www.husqvarna.com/uk/accessories ... combi-can/


:D :D :D
Senast redigerad av Sweden-viking tor 17 apr 2014, 09:38, redigerad totalt 2 gånger.

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#276880 Jag är ombedd att köpa en kombidunk till far som fyller 70 den 23:e, frågade därför en handlare i måndags och fick till svar 1:a eller 2:a veckan i Maj. Tvingades därför köpa en "gammal" dunk á 495 kr.

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Wester  
#276919
D Brown skrev:Jag är ombedd att köpa en kombidunk till far som fyller 70 den 23:e, frågade därför en handlare i måndags och fick till svar 1:a eller 2:a veckan i Maj. Tvingades därför köpa en "gammal" dunk á 495 kr.

Och Stihls av många hyllade dunk var inget alternativ eller...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).