Motorsåg och handhållet

Favorit såg?

163 inlägg 49198 visningar 39 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Favorit såg?

Qkeeper  
#255655 Helt klart Jonsered 2253WH :)

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Favorit såg?

rikard_e  
#255657 helt klart 339xp, kör rätt mycket med den.

560xpg är ett otroligt såg i storskogen.

Avatar Fallback

Re: Favorit såg?

Jocke91  
#255668 Min favorit såg är nog min partner c6 då den har ett sentimentalt värde för mig.
Har lite andra sågar om jag ska hålla på i skogen då min lilla partner kan bli lite tung efter en stund :lol:

Avatar Fallback

Re: Favorit såg?

quaker  
#255687 kör med HQ 234 , slitvarg som verkligen vägrar ge upp, letar febrilt efter en värdig ersättare som är lika lätt och smidig men går från butiken lika besviken varje gång.
Tips är välkommet på ersättare

Avatar Fallback

Re: Favorit såg?

Blivande snickare  
#255690 Den 238 sg som står ute i garaget. Den har ett enormt sentimentalt värde för både mig å pappa då den köptes åt min gammelfarfar :!: :grin:
Som vissa säkert minns så gjorde jag ju lite service på den å fick den faktiskt å gå efter ett stillestånd på säkert 10 år.
Nu går den som en oljad blixt å kommer förhoppningsvis att göra det länge än. Måste bara få den rätt inställd så att kedjan stannar snabbare när man släppt gasen. Har förstått att kopplingen är akilleshälen på den här sågen (korrekt?) men förhoppningsvis går det att justera bort.
Helst skulle jag ha den inne i rummet men då skulle nog inte mamma bli glad ;)

Avatar Fallback

Re: Favorit såg?

tallen100  
#255792
Blivande snickare skrev:Helst skulle jag ha den inne i rummet men då skulle nog inte mamma bli glad ;)

Nä inga kvinnor förstår sånt där :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Favorit såg?

Blivande snickare  
#255926
tallen100 skrev:
Blivande snickare skrev:Helst skulle jag ha den inne i rummet men då skulle nog inte mamma bli glad ;)

Nä inga kvinnor förstår sånt där :mrgreen:

Hon gillar att såga själv, är bl.a hennes gamla huggarutrustning jag använder, men det här med att ta in den förstår hon inte riktigt :grin:

Användarvisningsbild

Re: Favorit såg?

anersimyra  
#256055
IMG_3002.JPG
Den här kan mycket väl bli favorit, endast startad och "tomkörd", härligt tomgångsljud. :grin:
Ps: det liggande formatet på bilden får ni stå ut med. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Favorit såg?

anersimyra  
#256058
IMG_3003.jpg
rättvänd :smile:

Avatar Fallback

Re: Favorit såg?

Hema  
#256079 Nästan som ett barn på julafton? :)

Användarvisningsbild

Re: Favorit såg?

anersimyra  
#256085
Hema skrev:Nästan som ett barn på julafton? :)
Det blev faktiskt rena julafton några timmar senare. Jag hade tappat bilnycklarna när jag bar in sågen.. :surp: Turligt nog hittade våra grannar nycklarna. Jag hade aldrig vågat lämna bilen full med utrustning i garaget, antingen hade jag sovit i bilen eller gjort, ja vad ? Va fan gör man ? Det hade väl blivit till att bevaka bilen över natten, och sen farit till verkstan för låsbyte.. :surp: Det blev alltså rena julafton, nycklarna åter, och provkörning av nya sågen. :grin:

Avatar Fallback

Re: Favorit såg?

rikard_e  
#256090 Körde vindfällen idag, tex björk som var 60-70 cm i rot, helt underbart att gå loss med 560xp-såget!

Avatar Fallback

Re: Favorit såg?

tallen100  
#256121
anersimyra skrev:
IMG_3002.JPG
Den här kan mycket väl bli favorit, endast startad och "tomkörd", härligt tomgångsljud. :grin:
Ps: det liggande formatet på bilden får ni stå ut med. :grin:

Fint!! Vågade du provstarta i vardagsrummet :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Favorit såg?

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#256126 Graturlerer med ny sag den ser fin ut, er det 18 toms og 73 lpx den kjem med?

Användarvisningsbild

Re: Favorit såg?

anersimyra  
#256133
tallen100 skrev:
anersimyra skrev:
IMG_3002.JPG
Den här kan mycket väl bli favorit, endast startad och "tomkörd", härligt tomgångsljud. :grin:
Ps: det liggande formatet på bilden får ni stå ut med. :grin:

Fint!! Vågade du provstarta i vardagsrummet :mrgreen:
Nej, gjorde det misstaget 1979 på en fest, 4 % inblandning= mycket avgasrök :lol: :lol: Festen fick ett snabbt slut.. :shock: :shock:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).