Öppna kategorin

7-10 cm i diameter i rot gallrad skog

9 inlägg 6676 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

7-10 cm i diameter i rot gallrad skog

Sofie  
#254556 Jag skall bygga ett räcke till loftet, inomhus, i min sommarstuga och skulle vilja veta om någon har att sälja eller vet vart jag kan få tag på rätt billigt små granar, ca 7-10 cm i roten. Liknande sånt man bygger gärdsgård med tänker jag mig. Tänkte barka av barken själv, men kan tänka mig att köpa barkade om någon har liggandes.

Stugan är mellan Tärnaby och Storuman.

Jag tror ca 50-60 stycken. Kan någon hjälpa mig?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: 7-10 cm i diameter i rot gallrad skog

totte  
#254731 Hej Sofie!

Jag flyttade din tråd hit så folka kan svara dig, det går inte i Köpes-kategorin, annat än via PM (personligt meddelande)

Torsten

Användarvisningsbild

Re: 7-10 cm i diameter i rot gallrad skog

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#254750 Otydlig rubrik, förslag på ny rubrik: Gärdsgårdsvirke köpes i Storumantrakten.

Användarvisningsbild

Re: 7-10 cm i diameter i rot gallrad skog

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#254754 Jag har huggit sådant hela hösten så om det vore närmare så kunde jag ha levererat. Hur långt virke behöver du?

Avatar Fallback

Re: 7-10 cm i diameter i rot gallrad skog

frågande och vetande  
#254780 Om du kan tänka dig att hugga ner de själv, så dra dig inte för att fråga någon som har skog i din närhet. Den bäst kvaliteten i den dimensionen hittar du i slutavverningsbar skog, där de små har stått undertryck. Men eftersom du ska ha de inomhus spelar detta mindre roll. Däremot är de mestadels ivägen för markägaren i en slutavverningsbar skog. De hade annars blivit arbete för honom i en framtida möjlig hyggesrensning.

Avatar Fallback

Re: 7-10 cm i diameter i rot gallrad skog

heri  
#254793 Hej jag har senväxt prima granstör /hässjövirke som är från 6-10 cm i roten

Avatar Fallback

Re: 7-10 cm i diameter i rot gallrad skog

Tosca  
#254831 Hur mycket tar du för dem?
Sen kan det ju vara bra att skriva i vilka trakter du finns också?

Avatar Fallback

Re: 7-10 cm i diameter i rot gallrad skog

heri  
#254972 ja jag håller till mest i Matfors .Ja du ja tror man kan ta ca 15-20 kr för stören beroende på längd har kollat på gamla annonser på blocket och har fått siffrorna därifrån.

Avatar Fallback

Re: 7-10 cm i diameter i rot gallrad skog

heri  
#255161 Hej :) jag har prima senväxt granstör ca 500st senväxt ca 6-10 cm i rot från 3-7m
jag bor i Matfors.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).