Motorsåg och handhållet

Lös okänd del 346xpg

27 inlägg 10563 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Lös okänd del 346xpg

Otto1984  
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Lös okänd del 346xpg

rokon  
#253224 Det är den här jag menar som har blivit mig en god vän, bättre än några uppvärmda hantag!
http://www.skyddsprodukter.se/handskar/ ... ic-10~158/

Avatar Fallback

Re: Lös okänd del 346xpg

kallen  
#253232 Blir spännande att riva när jag kommer hem. Hoppas inte det ser så illa ut. Ser faktiskt inte tjocka vantar som ett alternativ.

   TS
Avatar Fallback

Re: Lös okänd del 346xpg

Fredrik N  
#253319 Jag använder Tegera pro 9190.
Kan rekommendera dom.

Avatar Fallback

Re: Lös okänd del 346xpg

kallen  
#254200 Var mycket riktigt magnetbanan till handtagsvärmen som farit all värdens väg. Men spolen till värmen hade klarat sig och satt på sin plats.
Svänghjulet har fått lite repor men funkar säkert som det ska om den förlorade vikten inte ställer till det.
Har en 353 också men sista siffran i art numret på hjulen skilde men det kanske har med åren att göra.?

Har nämligen hellre värmen på 346an då den används mest. Men vågar jag montera det "trasiga" hjulet på 353an?

   TS
Avatar Fallback

Re: Lös okänd del 346xpg

kallen  
#254222 Kollat sprängskissen nu och det är lite märkligt för det svänghjulet som ska sitta på min såg ska heta 5038243-2 men jag hade 5038243-1 för sågar utan värme men jag har ju haft värme.

På 353an heter det som sitter idag 5038243-6 men i sprängskissen ska det vara samma som 346.

Är det bara olika årsmodeller av sågar och sprängskisser som gör att det inte är lika?

   TS
Avatar Fallback

Re: Lös okänd del 346xpg

kallen  
#254819 Monterade idag svänghjulet. Det utan magnet på 353 och det från 353 på 346 och nu funkar allt förutom värmen på 353an men det fick bli en budget lösning.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Lös okänd del 346xpg

totte  
#254852 Nå, men det var ju ett framsteg i alla fall, bra det löste sig tills vidare.

Avatar Fallback

Re: Lös okänd del 346xpg

kallen  
#254863 Ja det viktiga är ju att sågarna går. Använder till 90 % 346an så det var viktigare med värme där. Tror iof jag vet var jag kan hitta en skrotat 346 och ett svänghjul.
Konstigt dock att allt annat klarat sig så fint, förutom biten som satt mellan ljuddämpare och cylinder så var det bara mjöl kvar av magneten.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Lös okänd del 346xpg

totte  
#254913 Nån gång skall väl Murphy vara upptagen med nåt annat så man kan få ha lite tur också.

Användarvisningsbild

Re: Lös okänd del 346xpg

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#254974 Murphy verkar ju i huvudsak hålla till i Kiruna-trakten, så i andra delar av landet går det väl bra för det mesta :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Lös okänd del 346xpg

totte  
#255081
th skrev:Murphy verkar ju i huvudsak hålla till i Kiruna-trakten, så i andra delar av landet går det väl bra för det mesta :grin: :grin:


:lol: :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).