Vedmaskiner, flishuggar

vedkapa till kraftuttag

6 inlägg 4469 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

vedkapa till kraftuttag

granen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#254758 tänkte höra efter hur en vedkapa till kraftuttaget funkar.bra el dåligt.grejar med veden ute i skogen d.v.s ingen el.kanske lite smidigare än motorsåg.hör av er om ni har någon till salu. :o :o :o



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: vedkapa till kraftuttag

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#254788 Jodå det är en bra grej, vi har en hydrauldriven Cutsplit 55 som bara står, ge ett bud?


Avatar Fallback

Re: vedkapa till kraftuttag

granen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#255124 lite väl långt till lappland från södra sverige men den såg rätt effektiv ut.den har väl eget hydralpump o tank o drivs med pto.såg ingen drivkälla på filmen :grin: :grin: :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: vedkapa till kraftuttag

kungsis  
#255390 En gång i tiden hade min far en org. Fergusan kapa till 3-punkten. Vi sålde den och köpte en Faxe för 20 år sedan. Kan inte tänka mig att vara utan den, så jag rekomenderar verkligen en vedkapa till traktorn. Tycker det är riktigt skönt att ibland slippa en massa elkablar och att jag har möjlighet att smidigt flytta omkring den. Men man kan ju inte ha för törstig traktor. Då blir det lätt dyrt. Tror iof inte att Faxe vedkap finns att köpa numera. Har för mig att de inte fick den godkänd.

M.v.h
Kungsis

Användarvisningsbild

Re: vedkapa till kraftuttag

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#255394 Den drivs av traktorn som står parkerad bredvid vedbodväggen, cirka 5m slangar.

Avatar Fallback

Re: vedkapa till kraftuttag

granen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#255459 det var roligt att höra kungis att det funkar.har letat efter nytillverkade men det verkar inte att finnas.det dyker upp en o annan på blocket men det är som vanligt 50 mil bort eller mer.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).