Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Vilken "Asien-pickup" går billigast??

21 inlägg 11866 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vilken "Asien-pickup" går billigast??

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25449 Ni som kör L200, Hilux, King-cab, Isuzu, Mazda. Skriv och berätta vad dom drar, gärna både blandat och landsväg.



   TS
Användarvisningsbild
masterchief  
#25450 Firmans L200-99 drar 1,2l blandad körning, King Caben-05 drar ca 0,95l blandad.
Min Ford Ranger-07( samma som Mazda BT50) drar kring litern, har inte mätt exakt, men känslan är där, dock har den inte rullat tusen mil än så den släpper kanske lite till.

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#25478 Av det jag hann med att klämma på nya Isuzu 2.5 Crew Cabén (manuell), så är jag ganska övertygad om att den bör landa någonstans omkr 0.7-0.8 L/mil blandad körning utan 4 WD.
Detta på fullt vinterväglag- med grovt mönstrade dubbdäck och utan kåpa.
Skulle ha varit roligt att testa den på lite långstyrning under helt motsatta förhållanden, för det borde ju rimligtvis dra ner förbrukningen.
Frågan är bara, hur mycket?.

Det var iaf en förbaskat trevlig bil!, men jag ska klämma på några modeller/märken till innan jag återkommer till min tidigare tråd om Isun.

Användarvisningsbild
OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25491 Ni ägnar er åt fel fabrikat.

Jag kör Audi a4q. kontinuerlig 4wd och drar under 0,6 l/mil. -> bra ekonomi, mkt stabilt och bra framkomlighet.

Vill man lb-rega så går det också (då får man ju tillbaka momsen av staten).

Användarvisningsbild
masterchief  
#25497 Visst är de törstiga, men skulle inte vilja köra 200l dieseltank i A4an eller XC70 som jag kör privat.
Tycker det är en viss poäng med avskilt lastutrymme.
Tar man de populära skåpen, Caddy, ford Renault och Citroen etc så visst har de mellanvägg, men inte lufttät så det blir en del odörer från oljor, bensin etc.
Mina åsikter visserligen, finns säkert de som har andra 8)

Avatar Fallback
Boden  
#25498 Kör en Hilux -07 i jobbet. Det ligger runt 1l/mil. Dock är jag inte nöjd med väghållningen, tycker att Volksvagen Transporter 4-motion eller syncro går mycket bättre.

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#25501 Vad är det för markfrigång på A4?.

Användarvisningsbild
OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25538
Skogshuggarn skrev:Vad är det för markfrigång på A4?.

Den 106 mm, sportschassie sänker ytterligare 20 mm.

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#25543
OAS-forests skrev:
Skogshuggarn skrev:Vad är det för markfrigång på A4?.

Den 106 mm, sportschassie sänker ytterligare 20 mm.


Låter ju baske mig som att den är lägre än min tysk, och den får aldrig följa med till skogs,,,,ja inte ens efter någorlunda fina skogsbilvägar.
Det blir så dyrt att köra bort framvagnen eller oljetråget, :shock:

Användarvisningsbild
OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25547 Man måste ju komma ihåg att det är en personbil. Min är iallafall högre än VW Passaten jag hade innan. Det finns ju andra Audimodeller; ex Allroad vilken har 185 mm eller q7 vilken har 205 mm.

Men visst har du rätt i att de inte hör hemma på dåliga skogsvägar. Främsta förtjänsten med Audi a4q är dess beteende på snö och is, där är bilen suverän.

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#25548 Q7 verkar vara en grym maskin, men den har (vad jag förstått), en svettigt fin prislapp oxå.

Kan 450 000:- stämma?

Användarvisningsbild
masterchief  
#25709 Är det inga fler som mäter bränsleförbrukningen här inne?

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25711 Jovisst, men skulle man våga köra en halvmiljonersbil på skogsvägar. En repa på den... :cry:

Användarvisningsbild
Thunborg  
#25746
masterchief skrev:Är det inga fler som mäter bränsleförbrukningen här inne?


Det var längesen nu :oops: Man blir bara besviken :? Men när ja kolla drog Toyota Hiluxen 1-1,2 l/mil men det mest positiva är att den drar väldigt lite mer när man kör med släpa 0,2 + ungefär. 8)

Avatar Fallback
Andreas_93  
#25768 Själva kör vi Mitsubishi L200 Automat diesel
Den kör vi på mellan 0,9-1,1 liter per mil

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).