Skördare

Maskinförsäljare håller de vad dom lovat ?

4 inlägg 2791 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Maskinförsäljare håller de vad dom lovat ?

minikaparen  
#25441 Hej undrar vad ni har för erfarenheter av maskinaffärer,min egen är att man ska skriva upp varenda mutter som diskuteras föra köp annars får man bråka i efterhand och det är inte kul. Goodwill är nått som inte tillämpas så mycket längre. Ta god tid på er vid maskinaffär, sen när affären är över så är du bortglömd eller har ni bättre försäljare ?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Maskinförsäljare håller de vad dom lovat ?

masterchief  
#41914 Det är nog så att man måste skriva ned det man diskuterar.
Min 2004a skulle vara genomgången och allt skulle fungera när jag köpte den begagnad.
Sedan när jag fick hem den så fungerade varken stubbbehandlingen eller ACn.
Återförsäljaren stod dock för delar och reparation, men om maskinen var genomgången på verkstaden vet i tusan.
5005an var det inga bekymmer med, där hölls vad det var lovat, enda bekymret var att den fick soppatorsk när den skulle rulla av trailern :lol:

Användarvisningsbild

Re: Maskinförsäljare håller de vad dom lovat ?

Högstubben  
#50366 Ja jag har inte varit med om det.
Senast redigerad av Högstubben fre 13 feb 2009, 09:06, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Maskinförsäljare håller de vad dom lovat ?

tantgron  
#50393
minikaparen skrev:Hej undrar vad ni har för erfarenheter av maskinaffärer,min egen är att man ska skriva upp varenda mutter som diskuteras föra köp annars får man bråka i efterhand och det är inte kul. Goodwill är nått som inte tillämpas så mycket längre. Ta god tid på er vid maskinaffär, sen när affären är över så är du bortglömd eller har ni bättre försäljare ?


I dagens hårda klimat så är i alla fall min uppfattning att maskinförsäljarna är extra mån om att allt blir rätt. Allt som man kommer överens om antecknas för att både fabrik och eftermontörer ska kunna se vad som skall levereras och vad för extrautrustning som ska monteras.

Om köparen missnöjd så blir det ett skäl att inte köpa samma märke/av annan försäljare nästa gång, vilket maskinförsäljarna inte har råd med.

Men helt som du säger, det är mycket viktigt att allt gås igenom och sätts på papper innan pengarna har lämnat kontot... :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).