Skördare

klippaggregat för gallring-röjning

35 inlägg 21267 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
skogogräv  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25235 Hej på er.
När jag har den på skotaren så tar jag 550kr timmen o när den sitter på skördaren tar jag 750kr timmen.
Jag kör helt på lösen med maskinerna
Marknaden är det lite si o så med tycker jag, det blir oftast klippning av tomter för industri eller villa bygge.

Avatar Fallback
rolf olsson  
#25297 Ok intressant, jag har själv funderat på att köpa en klipp till min skotare och köra ex åkerkanter skogsvägar och sånt.
Hur är det med jobb är det privata kunder mest eller är det bolag som kontaktar dig och erbjuder jobb?
Hur gör ni med riset, tar du också hand om det eller?

Avatar Fallback
skogogräv  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25431 Det har blivit privata markägare eller byggbolag,jag har inte lanserat att jag har en klipp till bolagen .Jag skaffade denna klipp i spekulation när jag räknade på ett jobb o det gick hem.Sen så har det spritt sig att man har den.Jag kör inte denna kontinuerligt utan jag har den som ett kompliment till min övriga verksamhet.Det man ska tänka på är att man måste kolla upp att den verkligen klipper det den ska,arbets trycket på den klippen jag har kräver 230 bar o i skotaren är det lite beskymmer för man vill inte riskera resten av komponenterna,när trycket inte är fullt så klarar den mindre diameter,vid åkerkanter så varierar diametern oftast en del o kan man inte ta allt så rinner kostnad iväg.Jag förmedlar riset om kunden vill det,hos byggbolagen blir det mest att dom vill ha ren så då står jag för allt, jag hyr in någon som flisar.

Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#26900
Niklas H20 skrev:i senaste nummret av tidningen Skogen är ett reportage om en valmet 801 combi med ombygdt aggrigat så han kan klippa oxå.. reporten skriver att det blir mycket över till markägaren eller något i den stillen..
tycker det är lite lustigt att den "obundna skogstidnigen skogen" har en reporter med samma efternamn som den han lovordar så i sin artikel.. jag vet inte om dom är släkt men Adolfsen är väl inte sveriges vanligaste efternamn... någon som vet om dom är släkt?


Hej,

http://www.blocket.se/vi/15984749.htm?ca=7_s :?:

Kanske går det så bra att han ska ha en ny...?

Avatar Fallback
skogogräv  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27008 Hej på dig Fredrik.
Ja ,jag har allt funderat på det men???
Mvh Magnus

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).