Socialt (mer om oss)

Sluta med nikotin!!!!!

221 inlägg 75296 visningar 27 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

värmSkog  
#254267
värmSkog skrev:Sluta röka för snart ett år sedan. Varför jag slutade var för att jag ville ha bättre kondition till skogsarbete och jag kan lova att det är stor skillnad :surp: Nu snusar jag visserligen ca 1,5 - 2 dosor i veckan, Men hällre det än att röka drygt ett paket om dagen. Nu är tanken att trappa ner snuset ännu mer för att sedan sluta.


Och nu har man vart snusfri ca 5 veckor

Elmia
Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Blivande snickare  
#254270 Grattis, strongt jobbat! ^:)^

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

JörgenO  
#254294
M-F skrev:Slutade röka i måndags efter att ha rökt i över tjugo år! :-ss Har hittills gått mycket bättre än jag trodde! :shock: Hoppas man inte börjar igen.


Ca 45 timmar utan de härliga cigaretterna, känns som jag kan bli arg på vad som helst och jag har fått massa nostalgiska återblickar av typen "här brukade jag tända cigg på väg till bussen".
Misstänker att jag inte ser lika cool ut längre heller.

Synd att jag är tjurig, envis o hatar att förlora, annars hade jag brutit nyårslöftet för länge sen.
Hoppas det blir bättre än så häratt vara rökfri :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

torpöbo  
#254300
JörgenO skrev:
M-F skrev:Slutade röka i måndags efter att ha rökt i över tjugo år! :-ss Har hittills gått mycket bättre än jag trodde! :shock: Hoppas man inte börjar igen.


Ca 45 timmar utan de härliga cigaretterna, känns som jag kan bli arg på vad som helst och jag har fått massa nostalgiska återblickar av typen "här brukade jag tända cigg på väg till bussen".
Misstänker att jag inte ser lika cool ut längre heller.

Synd att jag är tjurig, envis o hatar att förlora, annars hade jag brutit nyårslöftet för länge sen.
Hoppas det blir bättre än så häratt vara rökfri :mrgreen:


Nu har du chansen att visa om du är en man eller mus, kör hårt!

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

hayabusa 08  
#254302 La av med snuset midsommar -08 efter att snusat i över 20 år.
Jag slutade tvärt och blev förvånad över att det gick så bra när man väl bestämt sig :surp:
Det stora problemet kom lite senare, jag började gå upp i vikt, kraftigt. Är väl uppe i 35-40 kg övervikt nu. 😡
Jag är ingen liten person från början, 188 cm o händer som dasslock säger folk om mig, men nu börjar det bli för mkt.
Har försökt gå ner ivikt men har inte fått någon ordning på det.
Så som sista utväg så har jag börjat snusa igen nu på nyårsdagen iår för att bli av med sötsuget.
Detta är enda anledningen till att jag började igen.

Detta är väl inget bra inlägg för er som vill sluta med nikotinet :oops: men jag vill bara be er att tänka på vikten ni som lägger av.

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

rikard_e  
#254306 Jag slutade röka efter 4 år, bara slutade, kände aldrig något behov av det.

Har sötsug istället. Men eftersom jag går med fischermans friend i käften går det bra.
Har käkat ett paket i veckan i snart 9 år. Kanske det borde anses som ett beroende istället

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

JensSkoog  
#254310 Vet inte varför det är så, hayabusa 08, men jag vet exact hur det är om man inte har snus i käften! Jag blir tokig, og jag tugger på vad jag finner. Jag tror faktiskt at övervikt är mer hälsoödande enn snus. Cigaretter är en annan sak.

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Blivande snickare  
#254311 Ni som har sötsug borde prova cromtabletter. Har hjälpt åt en jag känner som åxå hela tiden hade sötsug.
Det är nåt sorts ämne i kroppen som det finns för lite när man har sötsug.

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Suzuki Hasse  
#396475 Har nu varit rökfri i 6 dagar blev lite svårt i kväll när ölen komm fram men stimorål original funkar bra

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

benestad  
#396578 Det är inte lätt att sluta,tog sista snusen vecka 32 2016 har gått bra kände att 30 år nikotin behov var över.

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Skogshuggar'n  
#396589 Folk påstår att man sparar pengar på att sluta snusa... det är skitsnack !!! :D

Man lägger ändå dom pengarna på nå annat skit istället.

ETTAN är god och jag tänker inte sluta så länge jag har råd med det :)

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

zeetorg  
#396597
benestad skrev:Det är inte lätt att sluta,tog sista snusen vecka 32 2016 har gått bra kände att 30 år nikotin behov var över.


Hmm, menar du att du tänker sluta eller har du bara skrivit fel datum?

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

prodilass  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#396647 September 2015 togs sista snusen efter 26 års kladdande.
Grannen blev jätte glad när han fick en nästan hel stock med ettan av mig
Hade lovat mig själv och barnen att sluta innan jag fyllde 40 :grin:
Enda negativa med att sluta är att vågen nu visar ca 5 kg mer :cry:

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

benestad  
#396665
zeetorg skrev:
benestad skrev:Det är inte lätt att sluta,tog sista snusen vecka 32 2016 har gått bra kände att 30 år nikotin behov var över.


Hmm, menar du att du tänker sluta eller har du bara skrivit fel datum?

Ja skulle vara 2015 vecka 32 :lol:

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Suzuki Hasse  
#400583 41 dagar utan sigareter och jag saknar inte rökande :mrgreen: :mrgreen: känner dock inte att jag orkar mer men allt luktar godare :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).