Arbetskläder för skogen

Pfanner Protos Integral skyddshjälm

67 inlägg 66920 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

svampbob  
#233275 Någon som kör med Pfanners hjälmar? Jag provade den på Elmia och blev positivt överraskad.

Användarvisningsbild

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

anersimyra  
#233283 Angående hjälmar, jag köpte nya insatser till CG 3000 krukan, maken till sketna hygieninsattser har jag tidigare inte stött på, jag bytte på vänster sida, alltså den " minst bullriga" sidan. Det var nästan som att köra utan kåpor, snål som jag är sparade jag dom gamla som jag tvättade.

Användarvisningsbild

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

JörgenO  
#233284 Nån som vet var man kan köpa rymd/cykelhjälmen som finns i första trådinlägget?

Användarvisningsbild

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

svampbob  
#233288
JörgenO skrev:Nån som vet var man kan köpa rymd/cykelhjälmen som finns i första trådinlägget?


Den finns åtminstone hos skogma.

Avatar Fallback

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

bema  
#233298 Kolla in addforest.com. Billigare än Skogma. Var du i Pfanners monter på Elmiawood träffade du nog Magnus som har Addforest.

Användarvisningsbild

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

anersimyra  
#233299 http://www.forest-life.se

Avatar Fallback

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

Nonkan  
#233307
anersimyra skrev:Angående hjälmar, jag köpte nya insatser till CG 3000 krukan, maken till sketna hygieninsattser har jag tidigare inte stött på, jag bytte på vänster sida, alltså den " minst bullriga" sidan. Det var nästan som att köra utan kåpor, snål som jag är sparade jag dom gamla som jag tvättade.


Fattar inte riktigt.. Du bytte alltså hygiensats men den nya var inte bra?

Vanligaste felen är att man köpt till fel modell (finns onödigt många modeller att välja på) alternativ monterat de nya fel.

Varför skulle ett par hygiensatser som man köpt som reservdel skilja från de som satt på skydden från början?

Användarvisningsbild

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

svampbob  
#233312
bema skrev:Kolla in addforest.com. Billigare än Skogma. Var du i Pfanners monter på Elmiawood träffade du nog Magnus som har Addforest.


Jag vill minnas att jag pratade engelska eller tyska med killen som visade hjälmen för mig.

Jag är helt klart sugen på att köpa en hjälm. Upptäckte idag då jag tankade sågen och hade tagit av mig hjälmen att när jag ska ta på mig den igen så rinner den en liten stråle av svett ur hjälmen. Jag upptäckte då att ventilationsgallret bak på hjälmen var blint. Tog bort gallret och tog en kniv och öppnade upp hålen. Jag inbillade mig sedan att det blev lite mindre varmt.

Avatar Fallback

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

jonsered95  
#253103 Väcker denna tråd igen.
Är det någon som har en sådan här hjälm och vad tycker ni om den?
Någon som vet om det finns eller kommer att komma med radio?
MVH Philip.

Användarvisningsbild

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

anersimyra  
#253109
image.jpg
Manta är en hjälm med inbyggda skyddsglasögon, till hjälmen finns även visir och kåpor. Insatsen justeras med skruv, hjälmen är godkänd för körning med ATV av Räddningsverket . :smile:

Avatar Fallback

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

Husqy346  
#253177 Jag funderar på att köpa en framöver men det blir nog från U K då de är billigare där än Sverige! 165 pund vilket borde bli 1650 eller något sådant dock rätt saftigt pris för en hjälm.

Avatar Fallback

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

Blivande snickare  
#253185 165 pund är ungefär 1770 svenska kronor.

Användarvisningsbild

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

svampbob  
#253188
jonsered95 skrev:Väcker denna tråd igen.
Är det någon som har en sådan här hjälm och vad tycker ni om den?
Någon som vet om det finns eller kommer att komma med radio?
MVH Philip.


Jag tittade på den på Elmia och tycker mig minnas att dom sa att den skulle komma med radio.

Jag är också sugen på den hjälmen fastän det inte är det minsta fel på den jag har.

Avatar Fallback

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

kellyk  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#253190
Husqy346 skrev:Jag funderar på att köpa en framöver men det blir nog från U K då de är billigare där än Sverige! 165 pund vilket borde bli 1650 eller något sådant dock rätt saftigt pris för en hjälm.


Nej, den är faktiskt billigare i Sverige: 1.480kr hos ex. http://www.addforest.com eller http://www.forest-life.se/skyddsutrustning-2/skyddshjalmar


(Jag har ingen koppling till ovanstående företag)

Avatar Fallback

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

Husqy346  
#253192 Fast det var protoshjälmen jag menade den kostar väl 1800 någonting och sedan är det väl plus moms också sedan !

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).