Motorsåg och handhållet

Dolmar reservdelar.

8 inlägg 6287 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Dolmar reservdelar.

anersimyra  
#253038 Hej alla " Dolmaiter " jag har inhandlat en 7910 som kommer nästa vecka. Jag har läst manualen under dagen. Det verkar som att nylonluftfilter är tillbehör. Nylonfiltret ska enligt manualen användas vid fuktiga förhållanden. Det medlevererade " luddfiltret " är alltså lämpat för torra förhållanden, torrt är ju det minsta vi har, i vart fall denna vinter. Jag hittar heller inget om smörjning av kopplingens nållager. Angående förgasarjustering står endast att auktoriserad verkstad ska göra detta, alltså, hur förgasaren ska justeras framgår inte. Någon som kan svara på mina frågor ?
Mvh Anders.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Dolmar reservdelar.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#253044 Då tar du kontakt med dit köpställe och frågar dem. Det är fördelen med ÅTF. De har dessa svaren.
Troligen luftfilter med.

Användarvisningsbild

Re: Dolmar reservdelar.

anersimyra  
#253048
Mange skrev:Då tar du kontakt med dit köpställe och frågar dem. Det är fördelen med ÅTF. De har dessa svaren.
Troligen luftfilter med.

De svarar nog inte nu :smile: :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dolmar reservdelar.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#253049 Du behöver nog inte sågen just nu heller...

Användarvisningsbild

Re: Dolmar reservdelar.

anersimyra  
#253054
Mange skrev:Du behöver nog inte sågen just nu heller...

Nej, men gärna info, vad är forat annars till för. :shock: :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dolmar reservdelar.

stegmaster  
#253061 hmm, trodde at det var med båda typen fllter til min PS5000, som er ca 10 år gammal. :???:
Dock har jag kört med samma filter som stod i vid leverans hela tiden.

Användarvisningsbild

Re: Dolmar reservdelar.

anersimyra  
#253062
stegmaster skrev:hmm, trodde at det var med båda typen fllter til min PS5000, som er ca 10 år gammal. :???:
Dock har jag kört med samma filter som stod i vid leverans hela tiden.

Ja ok, det är förmodligen samma typ av " luddfilter. " som Sthils, och det är ju väl beprövat i alla väder.. :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dolmar reservdelar.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#253145 Det följer med ett papp filter och ett nylon. Även mejsel, Instruktionsbok och nyckel till bultarna finns i väskan. Oftast lägger jag till det när sågen hämtas, men vissa behöver inte det, andra ska inte ha det av driftsäkerhets skäl.
Nylon filtret funkar utmärkt i alla lägen om de som kör producerar spån och inte damm.
Vass kedja som skär rätt spar tusenlappar.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).