Efterlyst - Stulet

Billiga hänglås är skräp

23 inlägg 63979 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Billiga hänglås är skräp

anersimyra  
#252636
Slurfi skrev:
Bild

http://www.marineonline.se/abus-nautilu ... nskod.aspx

Den här modellen tycker jag är bäst, den tål att vara ute i väder och vind samt
har ingen nyckel att tappa bort.
400:- kostar just denna men jag har sett liknande kring 200:-
Självklart tar man sig förbi dessa åxå vid trängande behov även utan kod
men de känns stabila så spontana inbrott lär man slippa.

Perfekt lås, förutsatt att glasögonen inte ligger hemma förstås. :shock:

Avatar Fallback

Re: Billiga hänglås är skräp

Rolfnilsson400  
#252641
Seb macahan skrev:Tips från en före detta låssmed. Vi öppnade det mesta och såg det mesta blev öppnat (av nattetids arbetande). Sätt en lucka i dörren och sätt förreglingen på insidan av dörren, så man öppnar luckan, tar in handen och öppnar hänglåset med nycklen. (förutsatt att dörren är riktig). Denna kombo är svår att öppna även för de mest påhittiga. Varken flytande kväve, bultsax eller gasbloss rår på denna kombo. Förutsatt att man inte kommer år förreglingen från utsidan. Dom kan spräcka både gångjärn och kantstift, dörren sitter kvar i förreglingen.


Har du någon bild eller en skiss på hur det ser ut

Användarvisningsbild

Re: Billiga hänglås är skräp

Seb macahan  
#252669
Dörrlås.png


Vill man göra konstruktionen ännu säkrare sätter man hänglåset så långt åt ena sidan (förslagsvis öppningssidan) att byglen på hänglåset både förbinder förregling+järnet i dörren samt upphängningen av förreglingen i ena sidan. Jag ser faktiskt den enda möjlighet att öppna denna lösning är att riva bort hela dörren utifrån vilket man kan försvåra en hel del med vinkeljärn mellan karm och byggnadsinfästning. Det är näst intill omöjligt att dyrka upp hänglåset, helt omöjligt att klippa med en bultsax eftersom den inte går igenom hålet, gasbloss kan man prova men jag skulle påstå att risken att man bränner av sig händerna är överhängande, likaså flytande kväve där risken är stor att man häller kvävet över sina egna händer, banka mad hammare nja inte mycket till kraft man får där inne med bara handleden som enda hävstång. Nu vill jag bara poängtera att är dörren så här svårforcerad så gäller det att fönster och ävriga öppningar är det också. Och till slut om dom har bestämt sig så sågar dom upp era väggar eller tak. Men inte för att sno en motorsåg o lite verktyg. Det brukar vara lite mer värdefulla prylar dom är ute efter när dom tar till dessa metoder. Lycka till

Användarvisningsbild

Re: Billiga hänglås är skräp

anersimyra  
#252674 Sen kan man ju placera en elak Arapapegoja innanför dörren, där pratar vi "bultsax" :smile:

Avatar Fallback

Re: Billiga hänglås är skräp

Blivande snickare  
#252684 :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Billiga hänglås är skräp

svampbob  
#252695 Det gäller bara att få han att se skillnad på husses och tjuvens fingrar

Avatar Fallback

Re: Billiga hänglås är skräp

tallen100  
#252700 Haha, det värsta är väl att ägarn troligen åker dit för nått då, kan ju bli skadeståndsskyldig om trappan är hal å tjuven ramlar å bryter benet :surp:

Användarvisningsbild

Re: Billiga hänglås är skräp

anersimyra  
#252727 Kolla in Aftonbladet film i går, en kärring sparkar snö på en katt. Katten fäller kärringen till backen med ett bett i pannan, där snackar vi: KATTATTACK.. :lol: :lol: :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).