Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Kranman 1600

15 inlägg 8757 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kranman 1600

RICKE3  
#252044 Funderar på att byta in min t1100 med vk15 kran på mot en t1600.
Har inte sett några kommentarer om denna vagn men är det nån här som har en eller vet om det är ett bra köp?



   TS
Avatar Fallback

Re: Kranman 1600

Qkeeper  
#252052 Just beteckningen/varianten T1600 är ju ny. Den är väl byggd med samma kvalitéts delar som deras andra vagnar fast utan drift så med andra ord bra grejer.

Har du snäll terräng så du inte behöver driften är det bara att köpa :)

Avatar Fallback

Re: Kranman 1600

RICKE3  
#252053 Ja terrängen är bra o när man fastnar så brukar det gå bra att vincha sig loss.

   TS
Avatar Fallback

Re: Kranman 1600

skogsbonne  
#252064 snåla inte utan köp med drivning

Avatar Fallback

Re: Kranman 1600

RICKE3  
#252069 Jag kommer bara att köra 50-60 kbm o andra gallring hos bönderna här omkring. Tycker att drivningen var dyr för det jag ska använda den till.

   TS
Avatar Fallback

Re: Kranman 1600

RICKE3  
#255233 Ni som har drift på era vagnar, hur ofta använder ni det?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kranman 1600

svampbob  
#255252 Har jag lastat tre gripar på vagnen så åker driften i. Det blir så mycket lugnare färd genom skogen med driften i man behöver aldrig ta fart för att komma över ett hinder utan man bara tuffar på. Direkt när jag kommer ut på vägen så åker både drift och fyrhjulsdriften på atv ur.

Avatar Fallback

Re: Kranman 1600

Qkeeper  
#255260 Den ligger oftast i som svampbob skriver så blir det lugnare gång över hinder.

Avatar Fallback

Re: Kranman 1600

Sigge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#255270 Som de andra skriver, så är driften i så fort som jag svänger ut i skogen. Lugnare gång, lättare och backa + broms = bara fördelar. Jag lyssnade på frugan som sa "Köp ordentligt den här gången, så vi inte behöver byta igen." Lyssna på min fruga du också! Enligt mig, så är driften mer värd än kranen om det är blött eller tuffare terräng!!

Avatar Fallback

Re: Kranman 1600

skogsbonne  
#255745 använder driften så fort 4hjulingen slirar, den går för sakta för mig för att jag ska använda den så fort jag kommer in i skogen

Avatar Fallback

Re: Kranman 1600

BOGIZZ  
#255965 memberlist.php?mode=viewprofile&u=2363



Ååå en sån fru vill jag också ha :)

Avatar Fallback

Re: Kranman 1600

RICKE3  
#256142 Nu har jag bokat en T1800 årsmodell 2010 istället. Om det är nån som har en sådan så får ni gärna skriva vad ni tycker om den. Fördelar och nackdelar samt är det nåt speciellt man bör kolla på? Priset 64000kr+m för sån bör väl också vara bra om den är i bra skick.
Pratade med Kranman idag och dom sa att dom sålt ca 500 vagnar. Jag fick mer för min T1100 än jag räknade med som tur var.

   TS
Avatar Fallback

Re: Kranman 1600

Qkeeper  
#256162 Låter som en bra investering! :) Alltid bra att kika över svetsar så gott man kan och om det finns ordentligt med fett överallt gärna mycket så de nästan ser grisigt ut då äre ju åtminstonde välsmort ;)

Användarvisningsbild

Re: Kranman 1600

svampbob  
#256165 Jag hoppas att det är ramstyrning på den. Den behöver man när man slingrar sig fram och plockar ett träd här och där.

Avatar Fallback

Re: Kranman 1600

RICKE3  
#256215
svampbob skrev:Jag hoppas att det är ramstyrning på den. Den behöver man när man slingrar sig fram och plockar ett träd här och där.



Tyvärr det tror jag inte. Får väl göra extra breda basvägar hos bönderna istället. :grin:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).