Motorsåg och handhållet

Såg, svärd och kedja för losskapning

49 inlägg 18905 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Såg, svärd och kedja för losskapning

Peteflamingstar  
#251722
Mange skrev:
Peteflamingstar skrev:
Ok, då uppdaterar jag min hjärna! :wink: Förhållandet kanske bättre motsvarar 346/353 då?


Den äldre versionen 346 har mindre cc och ingen primer.
Den nyare 346 som man kallar NE New edition är en 353.
Versioner skiljer det Förgasare, tändning, ljuddämpare o lite annat...


Intressant! När jag köpte min 353G, 2005 tror jag, så tror jag den var aningen större i kubik än 346:an men lägre toppvarv/effekt. Däremot förmodligen bättre bottendrag!? Sen när 346 NE kom så tog man alltså en 353:a och "skyltade om"!? Alltså ingen vits för mig att köpa en 346 med primer då det blir typ samma såg jag redan har...?

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Såg, svärd och kedja för losskapning

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#251728 Tar jag en 346NE och en 353 efter '07 och sätter i en stock märker jag ingen skillnad. Toppvarv kan vara något högre på 346NE, men arbetsvarv i stock skiljer inte så jag märker det.

Användarvisningsbild

Re: Såg, svärd och kedja för losskapning

Huskyman  
#251867
anersimyra skrev:Vid stora grova vindfällen tar jag ibland min HVA 394 med 36" svärd, det är inte fel att kunna stå en bit ifrån. :smile:

Fasen Anders, jag var avis redan på din 4-hjuling. Och så har du en 394 med 36-tums svärd också!! :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Såg, svärd och kedja för losskapning

kallen  
#251871
Mange skrev:
kallen skrev:Då är ju frågan vilken såg jag har. Nån sorts bastard. En 357xpg med vev, kolv och cylinder till en 359.

Vad står det på typskylten? Vilken kolv diameter är det? Har du utfyllnadsplattorna på veven?


Vet inte om veven men 47 mm kolv är det. Var från början en 357 dog från 2009 med rasad vev.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).