Skördare

Justera svängkransglapp ecolog 560B

8 inlägg 5434 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Justera svängkransglapp ecolog 560B

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#250568 Har ett litet irriterande glapp i svängkransen på Vår Ecolog 560 B... Går det att justera "glappet" dvs justera svängmotorernas kugg närmare kuggkransen?... Eller måste man byta drev på motorerna?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Justera svängkransglapp ecolog 560B

Fredrik Reuter  
#250576 Hej Nutte.
Jag har för mig att detta varit uppe förr (på något sätt iaf). Ska försöka hjälpa till och söka lite, men hoppas du får färska svar också!

Användarvisningsbild

Re: Justera svängkransglapp ecolog 560B

Fredrik Reuter  
#250596 Här är något som kanske kan hjälpa i väntan på färska svar.
viewtopic.php?p=15613#p15613

Användarvisningsbild

Re: Justera svängkransglapp ecolog 560B

skogsjan695xl  
#250619 Det går justera båda motorena närmare kransen.
Sitter insexs skruv nedanför motorn 4 st. Har svagt minne att den närmast centrum på kransen bara styr motorn rätt. Den andra tre har ovala hål för att det ska gå justera motorn mot kransen.

Avatar Fallback

Re: Justera svängkransglapp ecolog 560B

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#250628 Då kanske man kan få ordning på lillglappet innan det blir större;)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Justera svängkransglapp ecolog 560B

skogsjan695xl  
#250638 Ja för det är inte roligt när det glappar så det går sönder. vi hade tagit bort bromsen på motorn så livslängden blev längre.

Avatar Fallback

Re: Justera svängkransglapp ecolog 560B

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#251709 ´Ska man montera bort det som verkar vara ett stödlager? å sen lossa på insex skruvarna som håller motorn, å sen bara skjutsa emot kugghjulet mot kuggkransen?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Justera svängkransglapp ecolog 560B

skogsjan695xl  
#251749 Det är väll en stor platta under drevet med ett lager i som man tar bort. Sen är det stora insex skruv djupt ner vid motorn man släpper sen justerar man drevet mot kransen.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).