Bioenergi

Hjälp med Grothantering

23 inlägg 18379 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Hjälp med Grothantering

vedförsäljan  
#207828 Om du gör tillräckligt stora högar så kan dom säkert flisa högarna där dom är.
Jag själv hade kört ut riset med huggakärran,hade iallafall täkt diesel kostnad och slitage:-)

En ide vore som vet inte sa,att flisa skälv och använda till diverse och sälja till gångar mm.

Avatar Fallback

Re: Hjälp med Grothantering

sködarförare  
#216132 Vi har fått 40kr på dom mindre högarna 10-40m3s o 70 på dom större leveerade till HansAndersson recykling tidigare Neova finns en del mindre pannor som betalar krin 100kr/m3s

Avatar Fallback

Re: Hjälp med Grothantering

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#216134 Hugg och kvista upp allt ner till 5 cm till ved. Vill du inte själv så kanske det går att ge bort. Resten multnar ner och gödslar din mark. Att bränna känns onödigt.

Avatar Fallback

Re: Hjälp med Grothantering

vedförsäljan  
#216158
Skogsola skrev:Hugg och kvista upp allt ner till 5 cm till ved. Vill du inte själv så kanske det går att ge bort. Resten multnar ner och gödslar din mark. Att bränna känns onödigt.

du är tvången och köra bort på betesmark om man vill söka eu bidrag

Avatar Fallback

Re: Hjälp med Grothantering

Simon.M  
#218153 Fick upp priset med 15 kr när jag stälde 2 bolag mot varandra så det dom bjuder ska man ta med en nypa salt när det gäller groten vil dom ha det så ska dom få betala:)

Användarvisningsbild

Re: Hjälp med Grothantering

herjman  
#250511 Så här blev det när allt var klart i våras. Det mesta riset användes till att risa väg där det var riktigt surt och det som var närmast huset bränndes och det var en hyffsad brasa kan jag lova!

Med facit i hand om det funnits något vettigt ställe att ställa containrar på tror jag en beståndsgående flisare hade kunnat skaka fram nån krona, iallafall om man inriktat huggningen lite mer mot det.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hjälp med Grothantering

herjman  
#250512 Ett stort tack till rormok för skotningshjälpen!

   TS
Avatar Fallback

Re: Hjälp med Grothantering

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#250886
herjman skrev:Ett stort tack till rormok för skotningshjälpen!

Det var ett rent nöje, jag fick köra utan att behöva hugga allt själv för en gångs skull :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).