Arbetskläder för skogen

Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

69 inlägg 74988 visningar 17 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

kallen  
#244916
T Landström skrev:
kallen skrev:Var och skulle köpa tech extreme häromdan men tyckte de satt dåligt så får prova nått annat märke innan jag bestämmer mig.
Är 186 cm o 89 kg Large var allt för små och XL kändes för stora för att det skulle vara nån vits med stretch.


Invigde mina Hva TE på riktigt idag!
Jag tyckte nog dom satt tight när jag satte på mig dom imorses men ute i skogen satt dom perfekt...
Håller samma mått som dig...kanske några kilo lättare...
186 cm och 84,6 kg...


Lyckades du trycka ner dig i Large? Då blir det till att banta :o

Användarvisningsbild

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

T Landström  
#244917
kallen skrev:
T Landström skrev:
kallen skrev:Var och skulle köpa tech extreme häromdan men tyckte de satt dåligt så får prova nått annat märke innan jag bestämmer mig.
Är 186 cm o 89 kg Large var allt för små och XL kändes för stora för att det skulle vara nån vits med stretch.


Invigde mina Hva TE på riktigt idag!
Jag tyckte nog dom satt tight när jag satte på mig dom imorses men ute i skogen satt dom perfekt...
Håller samma mått som dig...kanske några kilo lättare...
186 cm och 84,6 kg...


Lyckades du trycka ner dig i Large? Då blir det till att banta :o


Japp, det gjorde jag ;)

Avatar Fallback

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

Robertberg  
#245572 Var och testade bägge byxorna idag, Medium i TE och Large i X-FIT. 1,84 cm 80 kilo.
Byxorna kändes ganska lika så det var ett svårt val! Mer fickor på X-fit och knäskyddsfickor, men tyckte knappen i gylfen kändes dum. Bättre reflexer på x-fit.

Känns som man blir nöjd oavsett vilka man köper, om kvalitén är densamma.

Avatar Fallback

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

kallen  
#245935
T Landström skrev:
kallen skrev:
Invigde mina Hva TE på riktigt idag!
Jag tyckte nog dom satt tight när jag satte på mig dom imorses men ute i skogen satt dom perfekt...
Håller samma mått som dig...kanske några kilo lättare...
186 cm och 84,6 kg...


Lyckades du trycka ner dig i Large? Då blir det till att banta :o


Japp, det gjorde jag ;)[/quote]

Snabb banta och köpte ett par TE i Large. Ne det måste varit felmärkt på första stället jag prova för de här large var inte alls trånga.

Användarvisningsbild

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

T Landström  
#250104 Jag har farit med osanning... Jag klämde ner min feta kropp i stl. M...

Användarvisningsbild

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

Huskyman  
#250414 Premiärsågning i mina TE idag. Sköna. Gillar att det är stretch samt ventliation med blixtlås på sidorna av benen.

Avatar Fallback

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

highfield  
#250719 Kan bara instämma i hyllningskören till hva TE. provat dem en en förmiddag, vilken skillnad mot gamla typen!

Avatar Fallback

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

stektlök  
#250862 Jag köpte får nått år sedan ett par på jula eller om det var biltema... problemet är att tyget är så tunt i bak så jag fryser lätt om rumpan å ryggslut å lår. Där byxorna andas blir det även en blöt rand och mitt fruntimmer säger att det ser äckligt ut när jag alltid har en blöt rand i räva !!! Dom är även osmidiga. Svårt att sitta bekvämt på fyrhjuling men sedan är jag juh lite xtra rund runt centrum med 92 kg på mina 184 cm.
Ska jag behöva banta innan jag slår till på huskvarna TE ? :)

Användarvisningsbild

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

Huskyman  
#250872 92 kilo på 184 cm låter ju inte så farligt? XL?

Avatar Fallback

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

stektlök  
#250878 Dom blir inte för långa då ??

Får åka till lokala firman å testa lite.... veden blir dyr när man e huggarpryltoki :)

Blev även lite intresserad av stihl när knäskyddsficka nämndes !

Avatar Fallback

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

kallen  
#250901 Kan bara tipsa om att prova flera par av samma storlek. Har provat och köpt lite husqvarna kläder det sista och en large är inte den andra lik trots att det kan vara samma modell av plagg. Verkar vara något skumt med kläder gjorda på andra sidan jorden numer för har upplevt samma sak med andra kläder tex fjällräven där det kan skilja 2 storlekar från en butik till en annan trots att det är likadan byxa.

Avatar Fallback

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

highfield  
#250936 Jag valde mellan stihl X-Fit och HVA TE. 183 80kg. Då kändes te bäst, kunde köpa st M. X-Fit kändes lite för tighta och jag fick gå upp en st till L för att det skulle passa, men då blev de lite lösa i midjan istället! Möjligen är TE st M aningen korta för mig men det märks bara när jag böjer mig ner. Problemet/fördelen är att de tom passade på hustrun 162cm 50kg! Lite långa givetvis men ändå! Kan konstatera att stretch är bra! Har dock inte provat plaggen i ruskväder än men de ska väl tåla en hel del vad jag förstår... Men varför ska man gå ut i dåligt väder om man bara hugger egen ved.... :grin:

Avatar Fallback

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

jmn  
#251162 Kan konstatera att Hva TE i storlek XL även fungerar utmärkt på 180cm och 100 kg "muskler" :wink: . Och ändå är de inte tighta och lämnar till och med lite utrymme för att ha något under vintertid - stretch är bra. Skulle till och med ha kunnat ha storlek L om de inte varit för tighta att få över kängorna. Efter några veckors användning måste jag säga att de verkligen är värt priset - vilken skillnad! Sedan återstår det att se hur det är med hållbarheten men det får tiden utvisa.

Användarvisningsbild

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

Huskyman  
#251206 Överlag tycker jag TE verkar vara riktigt bra. Och sköna. Hittar bara två små grejer jag retar mig på:
Som jmn nämner ovan, lite väl små i längst ner på benen. Kan bli knepigt ibland att få över kängorna.
Och sen undra man varför man väljer plastknappar till hängslena, fastsatt med några stygn?!!
Skulle givetvis varit genomgående stålknappar. Finns på Stihl-brallerna. Men det går ju att fixa själv å andra sidan...

Användarvisningsbild

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

Seb macahan  
#251240 Och så snackar dom att dagens tonårstjejer får ätstörningar och taskig självuppfattning av att läsa veckotidningar och se på reklam. Det är ju ingenting mot vad man känner här på forumet :roll: 184cm hit och 80kg dit. Jag ska köpa ett parti gjutesäckar i stl 100kg o binda runt benen med balasimme......
Om man nu är 184cm och består av vi kan ta som exempel bara :roll: typ ca 104kg ren och skär råstyrka monterad på en kraftig benstomme :lol: , finns det då inga byxor eller!!!!!!??????? Fast det e klart det vet ju inte ni, på barnavdelningen :grin: har de ju inte de storlekarna.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).