Skogsvagn (Huggarvagnar)

Nokka huggarvagn - Kampanj!

6 inlägg 6184 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Nokka huggarvagn - Kampanj!

339  
#249548 http://www.blocket.se/orebro/Kampanj_No ... m?ca=4&w=3

Hur är kvaliteten på Nokka vagnar i förhållande till Farma? Är kampanjen i länken en prisvärd vagn?



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Nokka huggarvagn - Kampanj!

Hema  
#249878 Priset har jag svårt att säga något om, men Nokka tillhör väl det övre medelsegmentet?

Användarvisningsbild

Re: Nokka huggarvagn - Kampanj!

stegmaster  
#249903 Själv tror jag inte det handler så mycket om vilket navn som finns på vagnen(med unntag av kellfri), utan det er mere vilken storlek/prisklass vagnen hör til.
Vil nästan påsta at inga vagner under 10t tilhör proffsegmentet, från 10t och uppåt bruker det vara mere proffskvalite från alla tillverkare.
At just denna nokkavagn tilhör budgetsegmentet ser man på billiga lösninger som utanpåliggande cylindrar til stödbenen, svag kran med enkla svängkolvar, smala hjul på vagnen, endast två lastbankar.

Avatar Fallback

Re: Nokka huggarvagn - Kampanj!

339  
#249904 Tack för svaren!

Det blir med all säkerhet en Farma T9 istället. 6,3 kran med tvåspak styrning och radiovinsch.

110 kkr + moms hemkörd på gården.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nokka huggarvagn - Kampanj!

stegmaster  
#249949 Grattis, mycket mer vagn/kran för pengerna. :grin:

Avatar Fallback

Re: Nokka huggarvagn - Kampanj!

Apple farmer  
#250011 Tror du blir godt fornøyd med den. Kjøpte tilsvarende for 2 år siden og synes det fungerer bra, angrer bare på at jeg ikke kjøpte med vinsj. Krana er ofte 0,5m for kort ;-)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).