Socialt (mer om oss)

Musikhjälpen 2013

118 inlägg 48258 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Kse  
#249728
halvproffs skrev:I SMS-et från my wallet står det; Du kanske undrar varför du nyss fått ett välkomst-sms från oss. Jo iom ditt andra sms-köp så blev du my wallet kund! Köpet gjordes kl 1726 m.m.


Ok, jadå verkar det som om du gjort två köp.
Registreringen med kontokort gäller ju såklar bara företagstelefoner. :oops:

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2013

Jim_the_one  
#249731 du har inte köpt något annat tidigare då?

Fick du inget sms från ww där det står

Hej! Du har precis genomfört en sms-betalning via vår betaltjänst.........

?

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#249750 Sådär nu fick jag det gjort, 100:- är smsat in via denna länk: http://bossan.musikhjalpen.se/insamling ... nt=success

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

halvproffs  
#249774
Jim_the_one skrev:du har inte köpt något annat tidigare då?

Fick du inget sms från ww där det står

Hej! Du har precis genomfört en sms-betalning via vår betaltjänst.........

?


Har inte köpt någonting där tidigare. Har inte fått sms som det står som du skriver.

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2013

Jim_the_one  
#249813 Behöver ju inte ha köpt nåt just från musikhjälpen, du kanske sökt på nåt regnummer eller egentligen vad som helst som du betalat via sms.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Fredrik Reuter  
#249821 Attans Halvproffs, du har haft lite otur ikväll, först "fix poor computer" och nu dubbeldragning. Jag kan inte riktigt se hur det kan ha blivit som det har, det enda jag vet om är det som står på Musikhjälpens hemsida, att om du skänker pengar mer än en gång så måste man ordna med WyWallet.

Men annars är det roligt att bössan spottat upp sig, tack alla ni som bidragit hittills!

Sedan är det ju så att om du inte vill vara med i utlottningen så är det ju fritt att donera via bössan ändå, från 25kr och uppåt är tillåtet. Jag gissar att det kan finnas några medlemmar som kanske inte har intresse i någon av vinsterna och då kan det vara viktigt att ta upp detta.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Kse  
#249847 Ja nu har halva musikhjälpen passerat och det har lossnat lite med givmildheten, dagen som passerat har inbringat drygt 4000 kr och vi ligger nu på totalt 10700 kr
Musikhjälpen har kommit upp i 5.642.393 kr och det är ungefär nu som det börjar lossna och miljonerna börjar rinna in.



Passa på att sprid länken till vår insamlingsbössa till vänner och bekanta, gör som jag och sms bomba hela telefonboken.

För att skänka pengar klickar ni bara på länken nedanför och följer instruktionerna.
http://bossan.musikhjalpen.se/insamling ... nt=success

Vi ligger just nu på 23:e plats i insamlingstoppen, vi var som bäst uppe på en 21:a plats och nosade men tappade lite under kvällen. Det är tight om placeringarna så varje hundralapp gör skillnad i placeringarna.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Kse  
#250022 Även denna dag har vi vandrat lite upp och ner i listan men har nu landat på en 24:e plats.
Våra skogliga kompanjoner ”Vi som jobbar i skogen” verkar glida lite neråt i listan från att ha legat stabil på en 19:e plats har man nu rasat ner till en 22:a plats.
Avståndet till dom har sakta men säkert minskat dag för dag och nu när vi går in i skogsforums ”högtid”, lördag och söndag så tror jag att vi blir livsfarliga.
Det är nämligen då som vi är som mest aktiva på skogsforum, det saknas en tusenlapp så är vi i kapp och det tror jag nog att vi grejar utan problem.

Musikhjälpen sprängde i dag 10 miljonersvallen och jag hade hoppats att vi skulle spränga vårt rekord sen förra året på 13000 kr idag men vi nådde inte ända fram, vi tar det i morgon.


Ni som inte riktigt har hängt med i veckan kanske har missat att vi i år lottar ut fina priser.
För varje hundralapp du skänker till vår digitala insamlingsbössa får du en lott och är med i dragningen, du måste dock skicka den kvittens du får som retur till admin för att det ska gälla.

Du kan vinna en exklusiv provkörning av nya Ponsse Scorpion. Hur, var och när gör vi upp vid eventuell vinst.



En ny glänsande Husquarna 550 xpg triobrake finns också på prisbordet, och ärligt talat, när tror ni att ni kommer ha en bättre chans till att kamma hem en 550 för etthundra svenska risktaler?
Kastar man ett getöga på hur mycket pengar vi har fått in och delar det med potentiella lotter kan man snabbt räkna ut att oddsen är många gånger bättre att vinna än i vilket lotteri som helst.

Här finns mer info om priserna.
musikhjalpen.php

Skänker pengar gör du enklast genom att klicka på länken nedanför för att komma till vår digitala insamlingsbössa.
http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/skogsforum
Kom ihåg att varje bidrag räknas, stort som litet.

   TS
Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2013

Chainsaw Charlie  
#250023 Hur ska kvittensen skickas till admin och räcker det att göra det vid eventuell vinst?

Ja, bättre odds till att vinna så fina priser är nog svårt att hitta någon annanstans.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Kse  
#250026
Chainsaw Charlie skrev:Hur ska kvittensen skickas till admin och räcker det att göra det vid eventuell vinst?

Ja, bättre odds till att vinna så fina priser är nog svårt att hitta någon annanstans.


Du skicka ett pm på hur mycket du skänkt, vid ev vinst måste du kunna visa upp kvitto på dina köp så spara kvittensen som ni får vid varje köp.

Här finns allt beskrivet.
musikhjalpen.php

   TS
Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2013

Tosca  
#250035 Funkar det bara med telefongåvor?
Det hade ju varit trevligt att kunna sköta det via direktbetalning från banken istället?

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Kse  
#250048 Vi har ju en lösning via Pay pal för att våra utlänska medlemar ska kunna vara med men då är det återigen en betalningstjänst.
Får kolla med admin om det finns möjlighet att göra en direkt inbetalning.

   TS
Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2013

Blivande snickare  
#250050 Jag har pratat med admin om detta å tyvärr så går det inte att ordna med utkvittering av husqvarna sågen på finska sidan vid eventuell vinst. Hade något att göra med deras organisation. Lite tråkigt.
Men jag skulle gärna delta ändå, allt för att klå "Vi som jobbar i skogen"! :wink:
Men om det riktigt skulle häva sig för nån utländsk medlem å den skulle vinna så måste denne ju ändå ta sig till Sverige för rally eller skördar turen så nog kan man ju komma för en motorsåg åxå, finns ju folk som åker över bara för att det är skojjigt! :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Kse  
#250063
Blivande snickare skrev:Jag har pratat med admin om detta å tyvärr så går det inte att ordna med utkvittering av husqvarna sågen på finska sidan vid eventuell vinst. Hade något att göra med deras organisation. Lite tråkigt.
Men jag skulle gärna delta ändå, allt för att klå "Vi som jobbar i skogen"! :wink:
Men om det riktigt skulle häva sig för nån utländsk medlem å den skulle vinna så måste denne ju ändå ta sig till Sverige för rally eller skördar turen så nog kan man ju komma för en motorsåg åxå, finns ju folk som åker över bara för att det är skojjigt! :mrgreen:


Vad är det du säger, finns det Finnar som åker över hit för skojs skull?! :shock: :wink:

Du kan ju vara med och skänka pengar även om du inte är med i utlottningen, jag ska undersöka om det inte går att ordna med motorsågen iaf.
Återkommer i ärendet.


Skänker pengar gör ni enklast genom att klicka på länken nedanför för att komma till vår digitala insamlingsbössa.
http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/skogsforum

   TS
Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2013

Blivande snickare  
#250086 Bössan kan man inte skicka till härifrån.
"Kunde inte skicka sms till givaren, försök igen senare" säger den när jag provar.
Så jag får försöka med nån annan metod...
Var hittar man nummer till pay pal kontot ni pratar om?
Kse skrev:Vad är det du säger, finns det Finnar som åker över hit för skojs skull?! :shock: :wink:

Jovisst, jag har hört att det finns svenskar som åker över hit med samma tanke! :shock:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).