Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Handgasreglage Kubota

5 inlägg 3834 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Handgasreglage Kubota

anersimyra  
#248821 Jag körde i dag min första snövända för året. Maskinen är en mindre Kubota med handgas och " pedalhydrostat " . Efter uppstart märker jag att inget händer när jag ger gas, jag rör spaken fram och åter några gånger, plötsligt får jag upp varvet till 1300 och där stannar det. När maskinen börjar bli varm kan jag plötsligt ge full gas, " tomgångsvarvet " blir dock aldrig lägre än 1100, spaken är under hela körningen väldigt trög. Har maskinen ett länksystem eller wiresystem ?
Mvh Anders.



   TS
Avatar Fallback

Re: Handgasreglage Kubota

tallen100  
#248822 Är den såpass ny så det sitter en massa elektronik på den?

Användarvisningsbild

Re: Handgasreglage Kubota

anersimyra  
#248847
tallen100 skrev:Är den såpass ny så det sitter en massa elektronik på den?

Ingen aning, men den har AC. Den startas och stoppas med nyckel, lustigt nog har den även ett mekaniskt stopp. Jag pratade nyss med ägaren som tror det är wire.. :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Handgasreglage Kubota

totte  
#248848 Wire låter troligt, verkar som typfall av frusen wire. Om det nu inte är nåt elektroniskt förstås, där finns inga typfall.

Avatar Fallback

Re: Handgasreglage Kubota

tallen100  
#248849 Okey, tänkte om det kunde vara någon elektronik som ska sammspela med gasen... men kan ju vara nått som kärvar.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).