Socialt (mer om oss)

Musikhjälpen 2013

118 inlägg 48250 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Musikhjälpen 2013

Kse  
#248085 På måndag den 4:e drar musikhjälpen 2013 igång och pågår dygnet runt i en vecka framåt.
Ni mins väl förra årets drive?
viewtopic.php?f=109&t=15456&st=0&sk=t&sd=a&start=60

Musikhjälpen är en årligen återkommande insamling som körs för sjätte året i rad där pengarna går till världens barn. Insamlingen är ett samarbete mellan Sveriges radio, SVT och Radiohjälpen.
Årets tema är; Alla tjejer har rätt att överleva sin graviditet.
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... rupp=19691


I en veckas tid sitter 3 kända personer inne i en glasbur på Gustav Adolfs torg i Göteborg och sänder live i både radio och TV för att samla in pengar. Sändningarna pågår dygnet runt hela nästa vecka.
http://sverigesradio.se/sida/default.as ... ramid=3946


Årets programledare är Kodjo Akolor, Sarah Dawn Finer och Emma Knyckare.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tJIZZOhEmEE[/youtube]

Förra året hade vi en digital insamlingsbössa och lyckades totalt skramla ihop 13000:- från skogsforums medlemmar.
I år har vi ett lite annat upplägg där du som är med och bidrar själv har chans att få något tillbaka. Den digitala insamlingsbössan finns kvar men det kommer även finnas andra sätt att bidra på genom skogsforum.
Jag kan inte avslöja några detaljer men jag kan lova att du som medlem har chans att få uppleva hårresande och helt unika upplevelser om du är med och bidrar, oavsett om du är småskalig skogsbrukare eller är storskalig entreprenör så tror jag nog att vi kommer att fånga ditt intresse.
För dig som hellre får dina upplevelser ute i den egna skogen fanns det visst nått handhållet i potten också
Admin sitter för närvarande och syr ihop detaljerna och jag håller tummarna för att allt går i lås, isf kan det bli riktigt bra.
Under helgen dimper det ner ett månadsbrev där detaljerna avslöjas, hursomhelst så kan vi alla se fram emot årets bästa radiovecka.

Och avslutningsvis en länk till en lätt nervös kille som fick ära att önska första låten live i Musikhjläpen 2010. :oops: :grin:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... =Ljudklipp



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Musikhälpen 2013

Johanm  
#248166 Big Up!

Borde inte vara svårt att leva upp till förra årets nästa pinsamma resultat från skogsforumisterna!

Super att ni uppmärksammar detta!

/johanm

Användarvisningsbild

Re: Musikhälpen 2013

Fredrik Reuter  
#248206 Hej,
Ja, det ska bli riktigt intressant detta!
Som KSE skriver så knåpar jag ihop ett extra nyhetsbrev under helgen och vi kanske kan smygstarta kalaset på söndag.
Det blir som sagt lite annorlunda upplägg i år och jag hoppas det kan bli riktigt intressant!

Nu håller jag på att färdigställa alltsammans, så håll utkik!

Användarvisningsbild

Re: Musikhälpen 2013

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#248222 Trevligt.

Användarvisningsbild

Re: Musikhälpen 2013

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#248227 Bra jobbat.

Användarvisningsbild

Re: Musikhälpen 2013

totte  
#248235 Vi får hoppas på jättebra resultat i år!

Användarvisningsbild

Re: Musikhälpen 2013

Anders Hansson  
#248257 Kul! Hoppas alla ställer upp med något. Då blir det mycket i slutänden!

Användarvisningsbild

Re: Musikhälpen 2013

Kse  
#248265 Ja med tanke på att vi är en bit över 20000 medlemmar på skogsforum så borde vi väl kunna skrapa ihop nån krona. Har för mig att jag räknade ut att vi gav 40 öre i snitt per medlem förra året, räknade på på pengarna som kom in via insamlingsbössorna, resten var ju sponsring.

   TS
Avatar Fallback

Re: Musikhälpen 2013

husqvarna_med_sthil  
#248392 Jag vill vara med, väntar på info om hur.

Användarvisningsbild

Re: Musikhälpen 2013

Kse  
#248449 Musikhjälpen pågår 9-15 december och startar på måndag eftermiddag.

Vi kommer att lägga upp en digital insamlingsbössa och länk till den kommer att finnas i denna tråd som uppdateras fortlöpande.
Man kan enkelt ladda ner en app där man kan följa hur våran insamling går, det går även att fälja resultatet här i tråden.
Är man med och bidrar så har man chans att vinna riktigt fina priser här på skogsforum som jag kan lova att dom flesta medlemar suktar efter.

Vi kommer även att ha auktion via musikhjälpen där man kan ropa in lite speciella grejer, mer info kommer inom kort.

Man kan även önska låtar via sms och på så sätt skänka pengar till musikhjälpen.
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... rupp=12803

All info om hur ni skänker pengar kommer att finnas tillgänglig här senast måndag då musikhjälpen startar.

   TS
Avatar Fallback

Re: Musikhälpen 2013

Blivande snickare  
#248452 Nu blir man ju riktigt nyfiken! :grin:
Nog kan man väl delta fast man bor på andra sidan viken?
Minns inte hur det var förra året? :geek:

Avatar Fallback

Re: Musikhälpen 2013

axwell  
#248468
Kse skrev:Man kan enkelt ladda ner en app


Jättebra; och ännu bättre för de som äger en "fåne".
Men det är väl bara för att kunna följa hur insamlingen fortlöper?

Avatar Fallback

Re: Musikhälpen 2013

husqvarna_med_sthil  
#248488 ..själv är man en "fåne" men ingen i min ägo som godkänner appapp :) då ska jag ta en titt under måndag !

Användarvisningsbild

Re: Musikhälpen 2013

Kse  
#248650 Man behöver ingen smartphone för att skänka pengar, det går lika bra med en gammal hederlig mobil.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

totte  
#248743 Tror man måste registrera sig nånstans nu för att göra SMS-betalningar. Nån som vet hur det är och kan berätta?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).