Små skogsmaskiner och övriga maskiner

bilder!

17 inlägg 8391 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24714 svar nej!jag har haft en polaris 330 magnum före grizzlyn och provat att dra timmervagn UTAN kran,men det funkade inte pga att den gick för varm ibåde motor och transmission.Jag fick byta drivrem 2 gånger,och efter ett tag så började det bli lagerknack i motorn efter endast 100 timmar.Polaris magnum 330-03 har 22 hk,grizzlyn har 42hk,och en motor och transmission som ligger ljusår före polarisen i kvalitet.tex så har polarisen direktdrift på remmen,medans yamman har centrifugalkoppling och är mer byggd för tungt arbete :!: .

   TS
Användarvisningsbild
trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24716 Ha ha .. (skäms lite)
Du har säkert mer erfarenhet än mej men precis den du har haft tidigare har jag själv nu. Har nyss köpt den och den är helt oprovad men mina tidigare maskiner en Honda foreman och en annan polaris båda med små motorer tyckte jag aldrig hade problem med effekten snarare med att dom var för lätta. Därför köpte jag denna gång en atp330 då den är tung som attans. Får se då det tinar lite, kanske gjorde jag ett helt galet köp

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).