Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Dacia arbetsbil

35 inlägg 25824 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dacia arbetsbil

kl-820  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#245603 hade för mig 4-hjulsdriften kom från nissans tidiga x-trail

Källa:
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... r-pengarna

men den är gammal så det kanske är ändrat nu

Användarvisningsbild

Re: Dacia arbetsbil

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#245650 Inne på tredje nu.

Alla har bara gått hemmet -->skogen som jobbar bilar. dvs inte alltid snäll körning.

Duster 6000mil endast oljebyten.

Pickup nr1: 10 000mil bytte generator på garantin lageroljud, annars bara oljebyten. Såld nu.

Pickup nr2 2000mil nu. Bytt framruta pga stenskott. första oljebytet på gång.

Skit nöjd annars å kommer köpa fler.

Volvo skryter själva med dom. Dacia är mindre på verkstad än vad volvo bilarna är. enkla billiga men driftsäkra bra bilar. inget elektroniskt krafs utan enkla grejer.

Användarvisningsbild

Re: Dacia arbetsbil

halvproffs  
#245660 Min Caddy gick bra till ca 13-14tusen mil sen har mycket krånglat på den. Nu blev den lagad för en magnetventil som har någonting med insprutningen att göra dog, så den blev lika slö som en gammal Merca-diesel.
Kan ju bli lika men Dacian för det är ju ett oprövat kort här vad jag förstår.

Avatar Fallback

Re: Dacia arbetsbil

tallen100  
#245662 Felen börjar komma däromkring, kvittar nog vad det är för märke. Elektroniken ställer till mycket.

Användarvisningsbild

Re: Dacia arbetsbil

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#245699 hur tungt släp för man dra med en duster? och hur ser garantin ut hos dacia? är det hyfsade priser även på servicen och på reservdelar?

Avatar Fallback

Re: Dacia arbetsbil

Boarpan  
#245716 Säkerheten på Dacia Duster.
Duster fick lite dåligt betyg på sin säkerhet men detta var säkerheten för fotgängare och inte den som sitter i bilen.

Användarvisningsbild

Re: Dacia arbetsbil

anersimyra  
#245718 Navaran var rena katastrofen för de i bilen vid krock med liknande fordon :surp:

Avatar Fallback

Re: Dacia arbetsbil

rallymarkus  
#245751 vi kör dacia pickup i gruvan, det är en klart trevlig bil att köra o sjukt soppasnål....

Användarvisningsbild

Re: Dacia arbetsbil

anersimyra  
#245760 Det ska visst börja säljas en Duster pickup 2014, jättekul för INDIERNA.. :x

Användarvisningsbild

Re: Dacia arbetsbil

JörgenO  
#245767
anersimyra skrev:Det ska visst börja säljas en Duster pickup 2014, jättekul för INDIERNA.. :x


Ser fin ut, skall visst komma sombåde två o fyrdörrars.
dacia-duster-pickup.jpg

http://www.autoevolution.com/news/dacia ... 58977.html

Användarvisningsbild

Re: Dacia arbetsbil

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#245768 Funderar även jag på den lilla pickupen för 80 ex moms som de tar här. Ska få en offert idag. Det ska visst också vara ok att få den godkänd som företagsbil utan större krångel med skattemyndigheterna. Det är ju inte direkt någon familjebil :wink:
Tänkte också ha den som en bil mellan hemmet och skogen/marken och spara lite på "fin-bilen".

Avatar Fallback

Re: Dacia arbetsbil

axwell  
#245894 En provkörning i Allt om bilar, Expressen förmedlar.
http://www.expressen.se/motor/biltest-s ... karpt-sig/

Mycket för pengarna.

Användarvisningsbild

Re: Dacia arbetsbil

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#245947 när man läser 80 000kr så tänker man ja det är helt okej, sen så behöver man lite utrustning som räknas som "normalt" ja då är ju priset redan över det dubbla :/ men ja 160 000 kr är fortfarande billigt dock ej i närheten av 80....

Avatar Fallback

Re: Dacia arbetsbil

Husqy346  
#246039 Precis utgångspriset är ju lågt sedan vill man ju oftast ha största motorn metalic lack mm så priserna springer ju iväg !
Jag har ju möjligheten att köpa genom Lrf s samköp så det får ju ner priset lite sedan får man tillbaka en bonus efter 6 månader.

Användarvisningsbild

Re: Dacia arbetsbil

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#246055 Finns inga nya pickuper att köpa nu från Dacia. Endast dom som är ute redan på marknaden. finns ett fåtal kvar nya av dom om man kollar blocket.
En diesel full utrustad ligger på ca 130 000kr.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).