Efterlyst - Stulet

Dieselstöld mm.

13 inlägg 35060 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Dieselstöld mm.

Tony Montana  
Avatar Fallback

Re: Dieselstöld mm.

joel87  
#160281 Det är ju förbannat att folk inte kan låta andras saker vara ifred. :(

Avatar Fallback

Re: Dieselstöld mm.

prodilass  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#160363 vissa människor har svårt att skilja på vad som är mitt å ditt.
ja hade på hälsning i höstas för fjärde gången 😡

Avatar Fallback

Re: Dieselstöld mm.

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#160364 Vi hade påhälsning förra veckan, inte mycket de kom över dock, lite "haha" men väldigt irriterande och tidsödande. Som tur var så förstördes inget, skadegörelse är inget kul. :(

Avatar Fallback

Re: Dieselstöld mm.

joel87  
#160443 Nej precis så länge dom inte sliter sönder en gavel på kojan t.ex för att få ut grejer. Va en som var med om det för inte så länge sedan. Rep delen i kojan var totalt rensad. Helt ofattbart. :/

Avatar Fallback

Re: Dieselstöld mm.

Solhemsskog  
#160471 jävla skithuvven!

Avatar Fallback

Re: Dieselstöld mm.

Bengt.Svensson  
#160474 I höstas var några ljushuvuden var hemma på gården under natten. De hade slangat diesel från tanken och från glykolvatten från kylaren... Dessutom hade de varit inne i garaget och hämtat en 25l-dunk Aspen som de hällt ut bredvid traktorn och förmodligen fyllt med diesel/glykol. Hoppas hälarens lastbil fick vad den förtjänade!

Avatar Fallback

Re: Dieselstöld mm.

fridens  
#162239 Undras om vinterfriden är slut nu?

http://ltz.se/nyheter/harjedalen/1.4399 ... als-i-sveg.

Avatar Fallback

Re: Dieselstöld mm.

novis??  
#162311 800 med skuren motor??för vem lämnar en skoter på släpvagn mitt i sveg :wink:

Avatar Fallback

Re: Dieselstöld mm.

mooos73  
#162333 Det är förjävligt hur det börjar bli.
En kollega tog en baltisk tradarchaffis som slangade ur en av våra lastbilar.
Polisen kom och förhörde honom och han hade inget bränslekort och inga kontanter men var på väg hem till baltikum.
Han släpptes efter förhör och DÖM OM MIN FÖRVÅNING, han dök inte upp till rättegången!

Användarvisningsbild

Re: Dieselstöld mm.

Valmet6400  
#162346 Tyckte det var ganska genomskinligt när jag i höstas var och körde i Dalarna då ena av Stora Ensos grupper blivit av med nästan 1000 liter dielsel, då jag några dagar efter (i närheten var dielseln stulits) körde förbi en ukrainsk registrerar diesel focus där de höll på att tanka ur en dunk :)

Tacka fan att vi inte har samma bekymmer här på andra sidan potten..än..peppar peppar..

Avatar Fallback

Re: Dieselstöld mm.

javlaandersson  
#244778 En bekant som kör lastmaskin och kross i gropar, ledsnade på dieselstölder.
Han la sig kvar uppe på kanten runt en av groparna han hoppar emellan. Dom var flera som turades om.
Självklart så kom det ju ingen....typ dom första 10 nätterna som polarn höll koll (han tog en natt då å då)

Men en natt så skramlade det till i den låsta bommen in på området
Och när den Estlands eller Lettlands reggade Bmw Combin hade stannat vid lastmaskinen nere i gropen, så small första kulan från polarns studsare...ett framhjul med mindre luft.
Dom fattade inte riktit va det var, så han tog bakhjulet åxå på samma sida....och ett sidofönster med den tredje smällen....då sprang dom så i i helvete sa han !

Den utlandsreggade BMW dom kom i, stod kvar till dagen efter, då blev den mycket plattare med hjälp av lastmaskinen.
Vill dom ha tillbaka skrotet, så får dom leta med metall detektor !

Användarvisningsbild

Re: Dieselstöld mm.

JensSkoog  
#244797 Min son berättade om en som plasserade dieseltunnan i en fuktig sandgrop på jobbet. Så körde han ström(24volt) på locket och i gropen. Dan därefter fanns fyra dunkar, en pumpa och hjulspår där. Kallas självtäkt i Norge, men vad tusan ska folk göra?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).