Skogsnyheter

Skogsmåndagar

44 inlägg 15381 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skogsmåndagar

JensSkoog  
#244289 Snygga tjejer kann man aldri kasta bort för mycke tid på! Byxor är Stihl och jacka från Hva. Logoen kan ses.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Skogsmåndagar

Johanm  
#244291 Jag tycker det är otroligt mycket snack om personerna i frågas utseende (och klädsel).
Man kan ju fråga sig om det är det reportern vill säga med reportaget..

När man läser vissa inlägg i denna tråd kan man faktiskt få för sig att en del vill ha jämnare könsfördelning i skogen för att hetrosexuella män ska ha något vackert att titta på, det är lite synd tycker jag!

Hälsningar

Avatar Fallback

Re: Skogsmåndagar

tallen100  
#244298 Kvinnor kan se ut hur som helst, men är dom snygga så är det väll ingen nackdel?! Det är trevligt med snygga damer :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Skogsmåndagar

JensSkoog  
#244299 Det säger vel bara lite om hur det är med skog och skogsarbete. Det är mannfolk som jobbar med det i huvudsak. Det är en överraskning när fruntimmer tar sågen, och när hon even är ung, så blir det even mer så! Har haft med unga och gammla av båda kön som villat ha lite oppläring i såg och skog, och det är jätteträvligt att få dela med mig gledjan över å jobba med slikt och använda utstyret på rett vis. På lördags ska jag ha med mig en dam, hon är even prästfru och har varit med förut, och en ung gosse på sjutton som aldri har varit i skogen förut.(Han är 2 meter hög och vid som en dörr och behöver träning i att inte använda sina musklor fel). Att prästfrun är snygg, är ett extra bonus! :wink:
När det kommer til reportaget, så är det slik att all reklam är god reklam! Kan hende att andra får inspiration till å göra lite arbete i skogen.

Avatar Fallback

Re: Skogsmåndagar

husqvarna_med_sthil  
#244367 + 100 Jens !

Det är just att visa att vägen faktiskt finns och kan ge inspiration till flera. Jag tycker det behövs och med en egen dotter så kan jag ju hoppas men antar att hon ger sig iväg ut i världen men hon ska få möjligheten att stanna om hon vill.

..Lockar det ut fler ungtuppar av det manliga könet likväl så ser jag det som gott !

Avatar Fallback

Re: Skogsmåndagar

Blivande snickare  
#244368 Kul hur endel folk blir skeptiska så fort lite kvinnfolk tar över en skogsgård å börjar sköta den själva :D
Skulle det ha varit två pojkar så skulle vara helt normalt å den här tråden skulle inte ens existera :D
Att det skulle vara fejk bara för att skyddskläderna inte är slitna är ju bara dumt, skulle nog vara mer liv om dom var utan :roll: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Skogsmåndagar

protwia  
#244369 Känner att det verkar vara en väldigt pragmatisk och bra lösning för den som har möjligheten.

Avatar Fallback

Re: Skogsmåndagar

axwell  
#244378
Blivande snickare skrev:Att det skulle vara fejk bara för att skyddskläderna inte är slitna är ju bara dumt, skulle nog vara mer liv om dom var utan :roll: :mrgreen:


Nu måste vi lugna ner oss, klart det skulle bli ett djävla liv oavsett kön om någon uppträddde utan kläder på skogsforum.

Vi kan nog glömma att någon sponsring har någon del i artikelns tillkomst.

Lutar alltmer mot att vi(jag) gläds över framåtandan hos dessa tjejer som tog tag i situationen i motgångens sorgliga konsekvens.

Användarvisningsbild

Re: Skogsmåndagar

totte  
#244425 Instämmer helt med Axwell! Är väl märkligt att det skall anas dolda motiv och uppstå en massa insinuationer och skitprat så fort det är kvinnor i skogsbruket.

Avatar Fallback

Re: Skogsmåndagar

skogshasse  
#244437
tallen100 skrev:Kvinnor kan se ut hur som helst, men är dom snygga så är det väll ingen nackdel?! Det är trevligt med snygga damer :mrgreen:


hej på er alla jag trodde att skönheten sitter i betraktarens ögon för jag tror att referensramarna är olika beroende på vem man frågar

Användarvisningsbild

Re: Skogsmåndagar

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#244440
totte skrev:Är väl märkligt att det skall anas dolda motiv och uppstå en massa insinuationer och skitprat så fort det är kvinnor i skogsbruket.


Det är ju inte för inte att det annordnas skogliga utbildningar för enbart kvinnor. När det finns ingrodda gamla stötar. Som har sin åsikt klar och meddelar det med all önskvärd tydlighet. Det har jag fått erfara trots att jag inte är kvinna.

Användarvisningsbild

Re: Skogsmåndagar

totte  
#244481
Vedmaskin skrev:
totte skrev:Är väl märkligt att det skall anas dolda motiv och uppstå en massa insinuationer och skitprat så fort det är kvinnor i skogsbruket.


Det är ju inte för inte att det annordnas skogliga utbildningar för enbart kvinnor. När det finns ingrodda gamla stötar. Som har sin åsikt klar och meddelar det med all önskvärd tydlighet. Det har jag fått erfara trots att jag inte är kvinna.


Så sant, trist att det skall behövas. Tycker att vi alla bör jobba på att slippa dom attityderna här i Skogsforum.

Avatar Fallback

Re: Skogsmåndagar

tallen100  
#244519
skogshasse skrev:
tallen100 skrev:Kvinnor kan se ut hur som helst, men är dom snygga så är det väll ingen nackdel?! Det är trevligt med snygga damer :mrgreen:


hej på er alla jag trodde att skönheten sitter i betraktarens ögon för jag tror att referensramarna är olika beroende på vem man frågar

Det har du så rätt i, man kan bara tala för sej själv. Jag tycker dom var snygga iaf :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Skogsmåndagar

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#244531 Men hade du vågat säga det till dom direkt?

Användarvisningsbild

Re: Skogsmåndagar

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#244536 Jag o frun hugger på torsdagar!
Hon är också grann men det behöver inte diskuteras här.

Är vi märkliga som inte kör på måndagar? ;-)

V

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).